مورخ و پژوهشگر برجسته دانشگاه گفت: شهید بهشتی دیوار سیاه بین حوزه و دانشگاه را فرو ریخت از این‌رو استعمارگران از همان روزهای نخست انقلاب در اندیشه ترور ایشان و شخصیت‌های برجسته نظام برآمدند.

حجت‌الاسلام حمید روحانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: از سال 1340 امریکا امام راحل را در لیست ترور خود قرار داده بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن برخی از شخصیت‌ها آنها سعی کردند در دل انقلاب نفوذ پیدا کنند که یکی از این شخصیت ها منتظری ساده لوح بود که امریکا در اسناد خود به خوبی به این ماجرا اذعان کرده که نفوذ در شخصیت منتظری بسیار ساده‌تر از نفوذ در سایر شخصیت‌های انقلابی بود.

این مورخ یکی از اجحاف و ظلم واقعی در حق شهید بهشتی را بیگانه ‌دانستن این شخصیت با مبارزات اسلامی و انقلابی توصیف کرد و گفت: شهید بهشتی از سال 1329 مبارزات خود را با رژیم شاهنشاهی آغاز کرده بود و در حواث مختلف اصفهان و حتی کودتای 28 مرداد با کادرسازی سعی می‌کرد دیوار سیاه بین دانشگاه و حوزه را فرو بریزد و در دوران پیروزی انقلاب نیز در سنگر‌های مختلف به ویژه دانشگاه و حوزه با تربیت نیرو مجاهدت می‌‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد شدید از سیاست غلط نظام تعلیم و تربیت در مقطع کنونی افزود: قرار بود آموزش و پرورش انسان‌های شایسته و وارسته ای را تربیت کند اما گویی از این هدف خود عدول کرده و نتوانسته رسالت اصلی خود را انجام دهد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه درد شهید بهشتی را درد شناخت واقعی از مکتب اسلام دانست و گفت: این شخصیت همیشه نگران بود مبادا انقلاب و اسلام ریشه انحراف و تعلق خاطر به فرد خاص پیدا کند و همیشه تاکید داشت تا مواظب اسلام و حیات طیبه آن باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.