با هدف ارتقاي سرانه هاي فرهنگي و ايجاد فضاي مناسب در بهينه سازي اوقات فراغت شهروندان دو مجموعه فرهنگي در محلات غرب تهران احداث شد.

عباس بابازاده معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور توسعه سرانه هاي فرهنگي، ورزشي و ايجاد فضاي مناسب براي ارتقاي سلامت شهروندان، احداث و توسعه مراكز فرهنگي و ورزشي در غرب تهران در دستور كار قرار دارد.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 5 با اشاره به بهره برداري از خانه فرهنگ باصفا تصريح كرد: با توجه به اولويت هاي شناسايي شده و نياز فرهنگي محلات، خانه فرهنگ باصفا در فضايي به مساحت 300 مترمربع احداث و بهسازي شد.
وي ادامه داد: سراي محله پرواز نيز در بزرگراه شهيد ستاري با اعتباري معادل 9 ميليارد ريال احداث شده است كه با بهره برداري از اين مركز فرهنگي، دسترسي شهروندان به فضاي فرهنگي فراهم مي شود.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 5 اضافه كرد: سراهاي محلات از كاربري هاي متعدد از جمله سالن آمفي تئاتر، خانه سلامت، خانه اسباب بازي، دارالقرآن، كتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات، دفتر شوراياري، اتاق IT و .. برخوردار هستند.
بابازاده در پايان خاطر نشان كرد: با بهره برداري از اين سراي محلات، در 15 مجموعه فرهنگي به شهروندان خدمات ارائه مي شود.
*185 بوستان غرب پايتخت به وسايل ورزشي تجهيز شد
شهردار منطقه 5 گفت: با هدف نهادينه كردن فرهنگ ورزش شهروندي و ايجاد فضاي مطلوب ورزشي 185 بوستان غرب پايتخت به وسايل ورزشي تجهيز شد.
سعيد طلوعي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: حركت در مسير ارتقاء سلامت و توسعه ورزش شهروندي و ايجاد فضاهاي مناسب و قابل دسترس ورزشي در اولويت برنامه هاي منطقه قرار دارد.
شهردار منطقه 5 با اشاره به تجهيز 95 درصد بوستان ها به وسايل ورزشي ادامه داد: در حال حاضر 195 بوستان محلي و فرا محلي در سطح منطقه وجود دارد كه از اين تعداد 185 بوستان به اين امكانات تجهيز و نصب وسايل در مابقي بوستان ها نيز در دستور كار قرار دارد.
وي با بيان اينكه وسايل ورزشي با توجه به وسعت بوستان ها و متناسب با جمعيت ساكن در محلات نصب شده است، اضافه كرد: در حال حاضر 15 ست ورزشي متناسب با استانداردها تهيه و در بوستان هاي شهيد افشار، اميد، مبعث، 22 بهمن، طلوع، باهنر و .. در حال نصب است.
شهردار منطقه 5 در پايان خاطر نشان كرد: با هماهنگي اداره تربيت بدني و برپايي 95 ايستگاه تندرستي، فضاهاي ورزشي مناسب در سطح منطقه فراهم شده است./ل

برچسب ها: تابستان ، فرهنگی ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار