نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان سه قوه که دلداده نظام و انقلابند وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری شب‌گذشته در مراسم سی‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی7 تیر که در محل یادمان مشهد شهیدان هفتم‌تیر برگزار شد، گفت:‌ جریانی که در آن شهید بهشتی و شهدای همراه با فرقی خونین و پیکری قطعه قطعه شده به دیدار خداوند رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و بزرگان دیگری که همراه آنها بودند، در جبهه مقابل نهضت آزادی، منافقین و بنی‌صدر خائن قرار داشتند؛ اما پایان این ماجرا انزوای همیشگی منافقین و عزل بنی‌صدر بود.

وی اظهار داشت: درگیری میان حق و باطل از شهادت هابیل توسط قابیل ادامه داشته و این مبارزه تا ابد ادامه خواهد داشت و شهید بهشتی نیز به خاطر همین مظلومیت و ادامه راه حق به شهادت رسید.

وی در ادامه به مراحل مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دارای سه مرحله بوده است، مرحله اول انقلاب پایین کشیدن سلطنت بود، انقلاب دوم آمریکا زدایی با تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم که با شهادت شهدای هفتم تیر و ترور مقام معظم رهبری شکل گرفت، رخ داد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در جریان انقلاب سوم منافقین سنگدل به انزوا کشیده و رسوا شدند و ماهیت بنی صدر خود فروخته نیز برای مردم روشن شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه حق و باطل مصافی پایان ناپذیر دارند، افزود: قرآن کریم حق و باطل را چنین توصیف می کند که حق به مانند آب بستر رودخانه است و باطل همچون کف روی آب است و خیلی زود از بین می رود .

وی اضافه کرد: در دنیای کنونی سه نوع حاکمیت وجود دارد، اول جریان حق دوم باطل و سوم حاکمیت فتنه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در حاکمیت حق تکلیف روشن است و باید از حاکم عدالت طلب دفاع کرد و در تمامی عرصه ها یار او بود.

وی افزود: علت اینکه امیرالمومنین 25 سال خانه نشین شد، به خاطر حمایت نکردن مردم از حق بود و ماباید بدانیم وظیفه داریم در تمامی شرایط سخت و ناگوار مدافع حق بوده و در مبارزه باطل آماده باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در رابطه همفکری و همدلی قوای سه گانه گفت: این که میان مسوولان قوا اختلاف سلیقه باشد مشکلی نیست اما اینگونه اختلافات سلیقه علنی و مطبو عاتی شود باعث دلشادی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد. پس انتظار آن است که با وحدت و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب دلسردی دشمن گردیده و مردم را نیز دلگرم سازند.

خاتمی گفت:‌ انتظار می‌رود مسئولان سه قوه که دلداده نظام و انقلابند وحدت و انسجام خود را حفظ کنند و ختلافات خود را کنار بگذارند بلکه آن را رسانه‌ای نکنند چراکه این مسئله دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی در رابطه با جریان فتنه نیز گفت: فتنه همان باطلی است که لباس حق پوشیده و می خواهد از طریق نفاق و گمراه کردن مردم خود را حق نشان داده و در فضای فتنه حاکمیت را به نفع خود تمام کنند و مردم در تاریخ نیز به این فتنه ها آشنا هستند.

خاتمی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: در آن سال فتنه گران به دنبال آن بودند تا با زیر سووال بردن رای مردم و حضور پرشور آنان در انتخابات این حضور را زیر سووال برده و از آن سوءاستفاده کنند که خوشبختانه با تصمیم قاطع مقام معظم رهبری این فتنه در نطفه عقیم ماند.

وی با تاکید بر اینکه در فضای فتنه باید چراغ دست گرفت تا در تاریکی گم نشد، تصریح کرد:‌ معیار اول در فضای فتنه این است که هر جریانی که دین مدارانه، رساله مدارانه و خدامدارانه عمل کند، حلال و حرام را بشناسند و قیامت را مد نظر بگیرد، جریان حق است.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین به تهمت، افترا، هتاکی، غوغاسازی  اشاره کرد که در شأن کسانی که می‌خواهند سیاستمدار الهی باشند، نیست و خاطر نشان کرد: مخاطب بنده یک گروه یا تعداد خاصی نیست بلکه همه باید مراقب باشند متاسفانه فریاد و اخلاق از سوی برخی بلند است اما خود بیشترین بی‌اخلاقی‌ها را می‌کنند و این فضا را به روزنامه نیز می‌کشانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان هم خواست که اختلاف های خود را رسانه ای نکنند و تصریح کرد: این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است، در دنیایی که استکبار با یکدیگر متحد است، این انتظار از مسوولان می رود که با انسجام خود دنیای استکبار را خسته کنند./پ2

برچسب ها: خاتمی ، خبرگان ، فتنه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار