آغاز ناحيه رويشي جنگلي زاگرس از آذربايجانغربي است

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اهمیت حفاظت و احياء جنگلها با استفاده از شيوه هاي علمي افزود: درخت از مهمترين ملزومات انسان در زندگي است. امروزه با ظهور ريز گردهاي معلق كه هم اكنون كشور مارا نيز با يك تهديد جدي مواجه ساخته بيش از پيش مسئله درخت و حفاظت از پوشش جنگلي روشن مي گردد و از اين رو بايد اهتمام ورزيد و عرصه هاي جنگلي و منابع طبيعي را دو چندان حفاظت نمود.

پیرمرادی با بیان اينكه شروع ناحيه رويشي جنگلهاي زاگرس از استان آذربايجانغربي بوده که بیشترین هکتار این جنگلها در دوشهرستان سردشت و پيرانشهر واقع شده است افزود: تلاش ما اين است كه بطور بسيار دقيق و گسترده از اين جنگلها كه از گونه هاي نادر نيز محسوب مي شود، كار حفاظت و احياء را انجام دهيم .

وی مساحت جنگلهاي زاگرسي در اين دو شهرستان يكصدو يكهزار هكتار عنوان کردوگفت : مشاركت با مردم خود روستاهاي جنگلي در افزايش پوشش گياهي ،ايجاد جايگهاي سوخت فسيلي به منظور جلوگيري از قطع درختان ،حصار كشي واز طرحهای اجرایی برای افزايش پوشش گياهي اين جنگلها و عدم تعرض به جنگل را در بر مي گيرد .

وی خاطرنشان کرد:در ساليان اخير با رشد برنامه هاي ترويجي نيز آگاهيهاي لازم به مردم اين مناطق منتقل شده است و با رشد اطلاعات علمي روستاييان اقدامات خوبي در راستاي احياءجنگلها بعمل آمده است و در نتيجه تخريب جنگل به حداقل ويا در حد صفر رسيده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.