آمار غرق شدگان در دریاچه های پشت سدها در آذربایجان غربی رو به فزونی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه پیکر بی جان هشتمین قربانی شنا در دریاچه های به ظاهر آرام پشت سدهای آذربایجان غربی در سال جاری از بستر دریاچه سد آغ چای چایپاره خارج شد.

این بار نوبت دریاچه آرام سد آغ چای چایپاره بود تا آخرین لحظات زندگی جوان بی اعتنا به هشدارهای پیاپی برای شنا نکردن در این دریاچه های به ظاهر خفته را ثبت کند.

عصرگاه دوم تیر ماه مغلوب جدال نابرابر جوان چایپاره ای با دریاچه به ظاهر آرام پشت سد آغ چای چایپاره جوان شناگر بود، آنجا که ریه های خالی از اکسیژن را یارای مقابله با آب سهمگین دریاچه پشت سد نبود و هشتمین قربانی سال 91 این بی توجهی در آذربایجان غربی در این نقطه به کام مرگ کشیده شد.

مرگی غم انگیز در مقابل دیدگان خانواده ای مبهوت و ناتوان از امداد رسانی ثبت شد تا شاید برای دیگر افراد بی توجه به خطر پنهان دریاچه های پشت سدها، زنگ خطری جدی تلقی شود.

46 نیروی امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان چایپاره، خوی، پلدشت و شوط با 5 دستگاه خودروی امدادی و یک فروند قایق برای امداد رسانی به سد آغ چای اعزام شدند و سرانجام پس از 13 ساعت جستجو پیکر بی جان این جوان را از بستر سد آغ چای بیرون کشیدند.

مسئولان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بار دیگر با اشاره به خطرات شنا کردن در دریاچه های پشت سدها از مردم خواستند، خطر این دریاچه های به ظاهر آرام و خفته را جدی بگیرند و از شنا کردن در این نقاط پرهیز کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.