معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید از هنر برای اشاعه خوبی‌ها و مسائل ارزشی استفاده شود و این توقعی است که از جامعه هنری می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،‌ محمدجواد اورعی غلامی در مراسم سی‌امین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان خراسان رضوی «یادواره تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه عمیقی و زیبایی به مسابقات دانش‌آموزی شده است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در آموزش و پرورش یک فرصت برای شناسایی استعدادهای خوب دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و هدایت و معرفی آنان به اجتماع است.

وی هدف از این مسابقات را ایجاد هم‌گرایی بهتر در بین دانش‌آموزان هنری و انتخاب اثرات خوب و ارائه آنان به مسابقات کشوری عنوان کرد.

معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: در این مسابقات یک رقابت خوب و منطقی برای کارهای هنری دانش‌آموزان انجام گیرد.

غلامی اضافه کرد: از تمام دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی و هنری استان تلاش می‌کنند دعوت می‌کنیم تا به یاری آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم این استعدادها را پس از دوران دانش‌آموزی در یک مسیر خوب هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز نتوانستیم از هنر، شعر و داستان برای به تصویر کشیدن حماسه‌های دفاع مقدس به‌طور مناسب بهره بگیریم، تأکید کرد: ما معتقدیم که می‌شود از مباحث هنری برای انتقال ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد.

او با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست، اظهار داشت: دشمن در تهاجم فرهنگی خود برای برنامه‌های هنری برنامه داشته است و برای آینده نیز برنامه دارد.

وی گفت: به یمن آنچه در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است شاهد ارائه خوب مسائل هنری در جامعه هستیم/س


برچسب ها: معاون ، پرورشی ، تربیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.