رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه ضمن اعلام حمایت ازسرنگونی جنگنده ترکیه توسط سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه قادر به سرنگون‌سازی کلیه جنگنده های ارتش ترکیه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیهضمن اعلام حمایت خود از اقدام سوریه در واژگون کردن جنگنده ترکیه اظهار داشت که سیستم پدافند هوایی سوریه توانایی سرنگون سازی کلیه جنگنده های نیروی هوایی ترکیه را داراست.

ژیرینوفسکی ضمن دعوت از دولت ترکیه به دست برداشتن از هرگونه ماجراجویی علیه دولت سوریه در ادامه هشدار داد که در غیر این صورت دولت آنکارا باید منتظر عواقب وخیم این ماجراجویی باشد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در ادامه تصریح کرد آمریکا و ناتو در روزهای اخیر با تشدید تنش در داخل سوریه و به منظور سرنگون سازی دولت بشار اسد به دنبال بهانه بوده و قصد دارند سناریوی لیبی را در سوریه تکرار کنند و متاسفانه ترکیه هم بازیچه این سناریو شده است. وی افزود دولت ترکیه در همین راستا و به طور عمدی حریم هوایی سوریه را نقض کرد و دولت سوریه هم کاملا حق به جانب جنگنده ترکیه را سرنگون ساخت. وی خاطرنشان کرد که سوریه قوی ترین سیستم دفاع هوایی را داراست و می تواند با هرگونه نقض حریم هوایی برخورد کند.

ژیرینوفسکی افزود ترکیه می تواند همه جنگنده های خود را به سوریه اعزام کند، ولی همگی این جنگنده ها سرنگون خواهند شد. وی با اشاره به دوستی خود با عبداله گل رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که از دوست خود گل بار دیگر می خواهد که دست از این ماجرا بردارند، چونکه اگر در سوریه رژیم عوض شود بعد از آن به ایران حمله می شود و آمریکا برای آرام کردن اوضاع اجازه تشکیل یک دولت کرد در منطقه را می دهد که این امر هم به منزله ضربه زدن به ترکیه است و غرب از این امر منتفع خواهد شد و در این بین ایران، ترکیه و سوریه و در کل جهان اسلام متضرر می شوند.

ژیرینوفسکی به دولت ترکیه توصیه کرد که دست از حمایت از معارضین سوری و مسلح سازی آنان بردارد و نیروهای نظامی خود را از مرزهای سوریه عقب بکشد.

برچسب ها: سوریه ، هشدار ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار