معاون وزير راه و شهرسازي: به واسطه طرح ملي مهر ماندگار كريدورهاي اصلي كشور و زيرساخت‌هاي حمل و نقل در استان‌هاي محروم به صورت توأمان توسعه خواهند يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور؛ مهندس احمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي ضمن حضور در برنامه زنده تلويزوني "زونكن" به تشريح طرح‌هاي ملي مهر ماندگار در حوزه توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل كشور پرداخت.
صادقي درباره اولويت اجراي مهر ماندگار در حوزه راهسازي گفت: اولويت‌ وزارت راه و شهرسازي ايجاد شبكه حمل و نقل سريع، ايمن و روان است. حدود 25 تا 35 هزار كيلومتر راه در كشور جزو مسيرهاي پرترافيك و سانحه‌خيز است كه شناسايي اين محورها در جهت توسعه و افزايش ظرفيت آنها براي تبديل راه‌هاي اصلي به بزرگراه و آزادراه و توسعه شبكه ريلي به منظور كاهش تصادفات و تلفات در كشور جزو اهداف ماست.
صادقي با تأكيد بر در نظر گرفتن مناطق كمتر توسعه يافته در كنار تكميل كريدورهاي اصلي كشور گفت: به واسطه طرح ملي مهر ماندگار كريدورهاي اصلي كشور و زيرساخت‌هاي حمل و نقل در استان‌هاي محروم به صورت توأمان توسعه خواهند يافت.
او با اشاره به برخي از پروژه‌هاي در حال اجرا در مناطق كمتر توسعه يافته كشور افزود: در استان ايلام با احداث مسير ايلام- حميل اين استان از بن بست خارج شده و به شبكه بزرگراهي و آزادراهي كشور متصل مي‌شود و يا با احداث بزرگراه بندرعباس- سيرجان علاوه بر تكميل كريدور شمال- جنوب كشور، توسعه و ايمن سازي شبكه حمل و نقل در مناطق محروم را شاهد خواهيم بود.
صادقي ادامه داد: در استان كهكيلويه و بوير احمد نيز مسير پاتاوه تا دهدشت علاوه بر اتصال روستاها و شهرهاي بسياري در اين منطقه باعث كاهش 217 كيلومتري بين استان خوزستان و اصفهان و مركز كشور مي‌شود كه همه اين پروژه ها از محل مهر ماندگار در حال تكميل است.

39 پروژه راهسازي در ليست مهر ماندگار قرار گرفته‌اند
مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور درباره لزوم اجراي طرح مهرماندگار در كشور گفت: طرح مهر ماندگار بر اساس يك طرح راهبردي بزرگ توسط رياست محترم جمهوري مطرح شد، مبني بر اينكه وزارتخانه‌ها در اتمام حدود 800 پروژه‌ مهمي كه تأثير اقتصادي در اشتغال و توسعه ملي و شكوفايي كشور دارد قبل از اتمام دوره دولت دهم به بهره برداري برسد.
وي در ادامه تصريح كرد: از حدود 155 طرح مهر ماندگار در وزارت راه و شهرسازي، 39 پروژه مربوط به شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور است كه در كنار تكميل شريان‌هاي اقتصادي كشور، استفاده از سرمايه هاي ملي، اشتغال و اتصال قطب‌‌هاي اقتصادي، بنادر و مراكز بار براي جا به‌جايي سهل و روان نيز از الويت‌هاي ديگر ماست.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: طرح مهر ماندگار از 3 ماه پيش آغاز شد و بر اساس آن روند پروژه‌هايي كه به علت كمبود اعتبار، طولاني شده بودند با تزريق منابع از محل فروش اوراق مشاركت، فروش سهام شركت‌هاي دولتي و مازاد درآمد نفت، تسريع يافت.
صادقي در پايان با اشاره به يكي از پروژه‌هاي مهم راهسازي مهر ماندگار گفت: واريانت امامزاده هاشم به عنوان يكي از طرح‌هاي مهر ماندگار در جهت حذف گردنه حادثه‌خيز امامزاده هاشم و كاهش ارتفاع مسير با احداث 2 تونل در حال اجراست كه تونل قطعه يك آن به عنوان بزرگ‌ترين تونل كشور به طول 3 هزار و 200 متر تا حدود 80 درصد پيشرفت داشته كه اميدواريم قطعه يك آن در سال جاري و قطعه دوم آن تا پايان دولت دهم به اتمام برسد./س
برچسب ها: کریدور ، توسعه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار