مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: برترين سلاح ما در برابر ليبراليسم، انديشه است و اين انديشه در قالب کرسي هاي آزاد انديشي مطرح مي شود.

رامين شمسايي مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي 4 کرسي آزاد انديشي برگزار کرده است و جنبش هاي دانشجويي همواره در پي عدالت‌خواهي و مطالبه گري هستند اما به دليل برخي برخوردهاي مسئولان، روحيه آنها تضعيف شده است.

وي ادامه داد: قبل از فروپاشي شوروي دو گفتمان مسلط برجهان داشتيم، يعني کمونيسم و ليبراليسم که گفتمان ليبراليسم يکه تازي مي کرد. بعد از مدتي يک گفتمان جديدي به نام گفتمان انقلاب اسلامي ظهور کرد که آغاز آن ايران بود.

شمسايي افزود: درحوزه اقتصاد، فرهنگ و سياست مصاف اين 2 گفتمان را شاهد هستيم و سلاح برتر ما در مقابله با ليبراليسم، منطق و انديشه اسلامي است و مهمترين مکان آن دانشگاه است و اگر بخواهيم در سطح بين المللي مرجعيت داشته باشيم بايد در انديشه پيشي بگيريم.

وي تصريح کرد: محلي که اين انديشه بيان مي‌شود کرسي هاي آزاد انديشي است که نمايندگان از گفتمان هاي مختلف حرف هايشان را بزنند و انديشه شان را بيان کنند.

مسئول سياسي بسيج علامه طباطبايي در پاسخ به اين سؤال که چرا ما بايد خودمان را از مهمترين سلاحمان که انديشه است محروم کنيم؛ گفت: برخي به اين دليل که منافعشان با گفتمان ليبراليسم گره خورده است در برخي از دانشگاه ها تمايلي ندارند که رسوايي گفتمان ليبراليسم را شاهد باشند.

شمسايي درباره سطوح کرسي هاي آزاد انديشي اظهار داشت: سطح متعالي با عنوان نظريه پردازي که مختص اساتيد است و ديگري سطح متوسط با عنوان کرسي هاي آزاد انديشي مختص دانشجويان و سومين سطح مناظره است و متأسفانه ما شاهد برگزاري نازل ترين سطح کرسي ها يعني همان مناظره هستيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: روساي ما نبايد برداشتشان از کرسي هاي آزاد انديشي اغتشاش باشد و جنبش دانشجويي نبايد تنها به همين سطح اکتفا کند.
/ش3
برچسب ها: کرسی ، آزاداندیشی ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار