سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: تفرقه بین ایران و اعراب و دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در منطقه، دسیسه آمریكایی و صهیونیستی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان پرست روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با بیان اینكه موج بیداری اسلامی در خاورمیانه به شدت منافع نظام سلطه را به خطر انداخته است، گفت: بر همین اساس صهیونیست ها به شدت به دنبال تغییر صورت مساله با هدف منحرف سازی تحولات منطقه هستند.

وی اظهاركرد: به همین دلیل آمریكا و رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد درگیری و تنش بین جمهوری اسلامی ایران و كشورهای عرب منطقه را دنبال می كنند كه بحث ایران هراسی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین ایران و اعراب و شیعه و سنی را پیگیری می كنند.

مهمانپرست با بیان اینكه در این زمینه بارها وزارت امور خارجه ایران هشدارهای لازم را به كشورهای همسایه و عرب خود داده است گفت: در این هشدارها تاكید شده كه ادامه چنین روندی به نفع رژیم صهیونیستی بوده و هیچ سودی برای كشورهای منطقه كه در حال سپری كردن تحولات تاریخی هستند، نمی باشد.

وی تحولات سیاسی و اجتماعی خاورمیانه را تاثیرگذار در سیر تحولات تاریخی منطقه عنوان و اظهار كرد: مسوولان و دولتمردان كشورهای منطقه باید خیلی مراقب اوضاع باشند تا جریان آمریكایی و صهیونیستی منطقه را تحت تاثیر قرار ندهد.

مهمانپرست با تاكید بر اینكه در چنین شرایط حساس و تاریخی باید سیاست خارجی كشور به دور از هر گونه احساسات بر اساس تدبیر و بررسی تمام جوانب پیگیری شود گفت: در چنین اوضاعی غلبه احساسات بر تدبیر و تعقل، منافع تمام كشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده و بر مصالح ملت ها تاثیر منفی خواهد گذاشت كه این مسیر ، مورد دلخواه صهیونیست ها است.

سخنگوی وزارت امورخارجه حمایت حركت های مردمی در منطقه را جزو سیاست های اصلی و محوری دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی بیان كرد و گفت: ما در هر جایی كه مردم بتوانند مشاركت و تاثیرگذاری بیشتری در تحولات سیاسی كشور خود داشته باشند و به نفع جهان اسلام رقم بخورد، حمایت می كنیم.

مهمانپرست با اشاره به شرایط سیاسی مصر، با بیان اینكه این تحولات بسیار تعیین كننده برای مردم این كشور و كل منطقه است افزود: باید توجه داشت این تحولات در سرنوشت سیاسی رژیم صهیونیستی نیز بسیار تاثیرگذار و تعیین كننده است و بر همین اساس آمریكا و متحدانش تلاش وافری دارند تا حركت های مردمی و اسلامی را متوقف كرده و یا حداقل آن را كند كنند كه با بیداری مردم این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: مردم مصر با حضور در صحنه همواره پیگیر مطالبات خود بوده و انتخابات اخیر ریاست جمهوری این كشور نشان داد كه به شدت گرایش اسلامی دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به آینده درخشان و روشن خاورمیانه با محوریت منافع مردمی ابراز امیدواری كرد وگفت: باید توجه داشت موج بیداری اسلامی در منطقه حركتی تاریخی و عمیق اسلامی است./پ2

برچسب ها: مهمانپرست ، ایران ، اعراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار