پالایشگاه شهید هاشمی نژاد بهار امسال 3.2 میلیارد مترمکعب گاز پالایش کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که پالایش گاز سه ماه نخست امسال این پالایشگاه سه میلیارد و 252 میلیون مترمکعب بوده است، این حجم پالایش را در مدت مشابه سال قبل، سه میلیارد و هشت میلیون مترمکعب اعلام کرد.

مسعود حسنی حوزه های دریافت گاز شیرین این پالایشگاه را شوریجه دی، شوریجه بی، گنبدلی و حوزه دریافت گاز ترش آن را حوزه مستقل مزدوران اعلام و اظهار کرد: مجموع ظرفیت دریافت گاز ترش و شیرین پالایشگاه گاز خانگیران 57 میلیون مترمکعب در روز است که با اجرای طرح توسعه،حجم گاز ترش و شیرین دریافتی آن با 10میلیون مترمکعب افزایش به 67 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی درباره تولید گوگرد در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد نیز گفت: توان تولید نهایی گوگرد در این پالایشگاه دو هزار و 600 تن در روز است و هم اکنون روزانه دو هزار تن از این محصول در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تولید می شود.

حسنی مقدار گوگرد تولیدی این پالایشگاه را در بهار امسال 139 هزار و 150 تن اعلام و اظهار کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (131هزار و 34 تن) از 6 درصد رشد برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همچنین با بیان این که مایعات گازی از دیگر محصولات جانبی پالایش گاز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد است، مقدار تولید این محصول را در 93 روز نخست امسال 32 هزار و 838 تن اعلام و اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال پیش 24 هزار و 615 تن بوده است.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد (خانگیران) تنها واحد پالایشی نیمه شرقی کشور است که خوراک (گاز) آن از منابع گاز ترش منطقه خانگیران سرخس در 165 کیلومتری شهر مقدس مشهد تأمین می شود.

این پالایشگاه، گاز 6 استان خراسان رضوی شمالی و جنوبی و گلستان و مازندران و بخشی از استان سمنان را در شمال شرق کشور تامین می کند و سهم تولید پالایشی آن در سبد انرژی نیز 10 درصد است.

بنزین خام (نفتا)، نفت گاز، نفت سفید و انواع حلال، از محصولات پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد هستند که از محل پالایش گازهای ترش و شیرین مخازن منطقه خانگیران سرخس (به عنوان تامین کننده خوراک واحدهای عملیاتی پالایشگاه) در واحدهای تقطیر این پالایشگاه تولید می شوند./س
برچسب ها: پالایشگاه ، پالایش ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار