رئیس فدراسیون هندبال گفت: رقابت های آسیائی قطر از روز شنبه 10 تیر در دوحه آغاز می شود وامیدوارم ایران در این مسابقات جز سه تیم آسیا شود.

جلال کوزه گری در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: سیزدهمین دوره مسابقات آسیایی قطر با حضور 14 کشور از روز شنبه 10 تیر در شهر دوحه این کشور آغاز می شود. تیم ملی هندبال ایران نیز در این رقابت ها حضور دارد و امیدوارم جز 3 تیم برتر آسیا شویم.

وی تصریح کرد: برای شرکت در این رقابت ها تیم ملی جوانان امشب 8 تیر ساعت 22:35 تهران را به مقصد دوحه ترک می کند.

کوزه گری در ادامه گفت: اولین مسابقه تیم ملیمقابل عراق روز 10 تیر ساعت 16 می باشد و روز 11 تیر نیز حریف ماکائو می باشد در ادامه 12 تیر تیم استراحت می کند و 13 تیر مقابل هنگ کنگ قرار می گیرد و روز 14 تیر نیز رود روی ژاپن  می ایستد.

وی تاکید کرد: ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها برای انتخابی مسابقات جهانی بوسنی و هرزگووین خواهد شد می جنگند.
کوزه گری گفت: اولین حضور مادر رقابت های جهانی مربوط به سال 89 است که به یونان اعزام شدیم و عنوان دوازدهمی را از آن خود کردیم.

وی یادآور شد: جوانان ملی پوش کشورمان اکثرا درمسابقات آسیائی حضوردارند و مقام های خوبی نیز کسب کرده اند.
کوزه گری اشاره کرد: اردوهای تمرینی و آماده سازی تیمملی جوانان از اواخر سال گذشته آغاز شد و تا کنون 11 اردو را پشت سر گذارانده اند.

وی گفت: بازیکنان تیم ملی تا اردوی دهم در ایران بودند و اردوی یازدهم (27 تیر) را به مجارستان اعزام مي شوند و 5 بازی تدارکاتی با تیم های این کشور انجام دادند در این بین قرار بود تیم ملی امارات نیز به مجارسات رهسپار شود و یک دیدار با تیم ملی ایران داشته باشد که به دلایلی نرفت.

کوزه گری اضافه کرد: مسابقات آسیائی قطر در 3 گروه 5 و 4 تیمی برگزار خواهد شد که در گروه اول تیم های امارات متحده عربی، ازبکستان، عربستان و قطر حضور دارند در گروه دو ایران عراق، ماکائو، هنگ کنگ و ژاپن شرکت دارند و در گروه سه تیم های کره جنوبی، بحرین، لبنان، چین تایپه و کویته مقابل هم قرار می گیرند.

وی گفت: سطح کیفی این مسابقات بالاست و بازیکنان تیم ملی کار سختی را مقابل حریفان قدر دارند باید تیم های مدعی را شکست دهیم تا جز تیم های برتر این قاره شویم.

کوزه گری در خصوص آغاز لیگ برتر گفت: بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر از شهریور سال جاری آغاز خواهد شد درصدد هستیم که این مسابقات را تا پایان سال به اتمام برسانیم البته بستگی به شرایط دارد و مشکل خاصی پیش نیاید.

وی اظهار داشت: در رقابت های لیگ برتر سال گذشته مسائلی پیش آمد و برخی دیدارها در موقع مقرر صورت نگرفت امسال قصد داریم با تیم هایی که بدون دلیل دیداری را لغو کنند سخت گیری کنیم.

کوزه گری گفت: خوشبختانه در سال جاری اتفاق خوش آیندی برای هندبال کشورمان افتادو آن موضوع پخش مستقیم برخی دیدارها از سیما بود در هر هفته یک بازی پخش می شد خود این عامل باعث می شود که این ورزش بیشتر در جامعه معرفی شود و برای تیم ها اسپانسر جذب شود.

وی افزود: مسابقات لیگ برتر از 66 در کشورمان آغاز شده است و از آن سال به بعد هر سال انجام می شود و 10-12 تیم به رقابت می پردازند.

کوزه گری درباره سرمربی بانوان افزود: سانیا پانیچ هم اکنون در صربستان است و به کارهای شخصی خودمی رسد قرار است 15 تیر به ایران بیاید و رهبری تیم ملی بانوان را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: وی هفته گذشته در ایران بود و تمرینات بانوان ملی پوش را از نزدیک مشاهده کرد و کادر فنی نیز با حضور وی مشکلی ندارد.

کوزه گری در پایان خاطر نشان کرد: قصد داریم تاتیم ملی بزرگسالان آقاین را مهر سال جاری راه اندازی کنیم و برای این تیم هم تصمیم داریم مربی خارجی بیاوریم که به دانش روز دنیا مجهز باشد و حضور وی تاثیر گذار باشد و باعث پیشرفت هندبال کشورمان شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار