رئیس هیئت مدیره کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت از امضای تفاهمنامه میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و کانون دفاتر پیشخوان دولت به منظور ارائه خدمات عرضه سوخت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، علی فلاح حقیقی افزود: این تفاهمنامه میان دوطرف به امضا رسیده است و بر اساس مفاد آن، امور مربوط به عرضه سهمیه سوخت خانوارها در دورترین نقاط کشور از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث ثبت نام عرضه فرآورده‌های نفتی از طریق دفاتر پیشخوان دولت هم اکنون اجرایی شده است و در یک هزار و 400 دفتر انجام می شود که امیدواریم با توسعه و تنوع این خدمات شاهد کاهش بیش از پیش ترددهای شهری و مصرف سوخت در کشور باشیم.

رئیس هیئت مدیره کانون دفاتر پیشخوان دولت همچنین از امضای تفاهمنامه ای با شرکت ملی گاز ایران به منظور ارائه خدمات به مشترکان شرکت ملی گاز ایران در این دفاتر خبر داد و افزود: این تفاهمنامه شامل ارائه پنج خدمت مختلف به مشترکان شرکت ملی گاز ایران است که ثبت نام تقاضای انشعاب گاز و ارائه صورت حساب‌های مشترکان از آن جمله است که در آینده نیز مواردی به آن افزوده خواهد شد.

فلاح تاکید کرد: با اجرای این تفاهمنامه، شرکت ملی گاز ایران حجم زیادی از خدمات امور مشترکان خود و تقاضاهای مردم را به نوعی از طریق شبکه دفاتر پیشخوان دولت در سرتاسر کشور انجام خواهد داد و از این طریق صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در وقت و هزینه این شرکت و مشترکان صورت خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت با بیان این که با ایجاد بیش از 3 هزار و 500 دفتر خدماتی در شبکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت به میزان قابل ملاحظه ای از میزان ترددهای شهری و بین شهری غیرضروری کاسته شده است،‌ افزود: روزانه بیش از 4 میلیون و 690 هزار ریال از این طریق در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به این که هم اکنون حدود 50 دفتر خدمات پیشخوان دولت در شهر تهران فعال است، تصریح کرد: شبکه دفاتر پیشخوان دولت در صورت نیاز بازهم گسترش خواهد یافت و تنوع خدمات ارائه شده در آن نیز در حال رشد است.

هدف اصلی ایجاد و توسعه دفاتر پیشخوان دولت استفاده از سامانه های الکترونیک است که خدمات موردنیاز مردم را سریع و آسان به دست آنها برساند و تاکنون 230 خدمت در 128 استان از سوی 29 دستگاه دولتی در کشور برون سپاری شده است.

هم اکنون خدماتی از جمله توزیع کارت سوخت روستاییان و مناطق سخت گذر کشور و نیز ارائه کالابرگ‌های نفت سفید روستاییان از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود که در آینده نزدیک مواردی همچون امور مربوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده روستاها نیز در شبکه این دفاتر عملیاتی خواهد شد./س
برچسب ها: تفاهمنامه ، شرکت ، ملی ، پالایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار