فرماندار شهرستان اهر از ایجاد دو پایگاه امداد جاده ای از سوی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، صدیقی امروزدر جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: در جهت ارائه خدمات امدادی به مسافرین و گردشگران در محورهای اهر- کلیبر و اهر – تبریز دو پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در گردنه های گویجه بئل و سامبران ایجاد می شود.

وی، بااشاره به اینکه این مناطق یکی از مناطق حادثه خیز خصوصاً در فصل زمستان می باشد خواستار تسریع در اجرای عملیات ساختمانی این پایگاه ها شد.

این مقام مسئول افزود: ایجاد پایگاه امداد جاده ای در محور اهر – ورزقان نیز در اولویت کاری و پیگیری ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان قرار دارد که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم ایجاد پایگاه دراین محور نیز میسر گردد.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان اهر امکانات فعلی شهرستان اهر را در بخش حوادث غیر مترقبه و امداد رسانی کافی ندانست و خواستار تلاش مضاعف شهرداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، منابع طبیعی و سایر ادارات مرتبط در تجهیز امکانات مناسب در ارائه خدمات مناسب در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان شد.

 صدیقی بااشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی کوهستانی منطقه راه اندازی پایگاه های امداد کوهستانی با یهره مندی از نیروهای آموزش دیده و متخصص ضروری دانست.

 وی، افزود: شهرستان اهر با دارا بودن 13 هزار هکتار جنگل طبیعی و بکر در بخش مرکزی و هوراند، ایجاد مراکز اطفاء حریق و پایگاه های ویژه و تجهیزات امدادی از نیاز اصلی این منطقه است که امیدواریم با حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و ستاد حوادث غیر مترقبه این امر محقق شود.

صدیقی برگزاری دوره های آموزشهای تخصصی مدیریت بحران برای مدیران و کارگاه های آموزشی برای کارکنان و اقشار مختلف در ارتقاء مهارتهای افراد در جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه تأثیرگذار برشمرد و خواستار همکاری تمامی ادارات دراین زمینه شد.

وی در این جلسه از جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و سایر ادارات خدماتی خواست در اسرع وقت نیاز عمومی خود را در راستای حوادث غیر مترقبه به منظور تجهیز امکانات مورد نیاز در ادارات ذیربط به دبیرخانه ستاد حوادث غیر مترقبه اعلام تا پیگیری های لازم صورت گیرد. /س
برچسب ها: ایجاد ، دوپایگاه ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.