مدير امور آب تهران بزرگ از تخريب افزون بر دو هكتار از مستحدثات غيرمجاز در بستر رودخانه جاجرود و در حوزه آبريز سد ماملو و سد لتيان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهندس محمدرضا خانيكي اظهار داشت: در خردادماه امسال، عمليات قلع و قمع مستحدثات غيرمجاز در بستر رودخانه جاجرود و در منطقه هاي مختلف از جمله اراضي خجير و خسروآباد جاجرود، با كسب دستور قضايي و با نظارت پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران، با همكاري طرح جلوگيري از آلودگي آب شرب تهران و امور آب تهران بزرگ اجرا شد.

خانيكي با اشاره به اين ميزان تخريب مستحدثات غيرمجاز،‌گفت: افزون بر 10 هزار مترمربع از اين تخريب ها در بستر رودخانه جاجرود و در اراضي خجير صورت گرفته كه شامل ساختمان هاي دامداري، انبار،‌سوله و بناهاي احداثي، گلخانه و ديواركشي مي باشد كه به اين ترتيب بستر رودخانه آزادسازي گرديد.

وي همچنين افزود:‌ حدود 10 هزار مترمربع مستحدثات غيرمجاز ديگر نيز در بستر رودخانه جاجرود واقع در جاده اختصاصي سد لتيان تخريب شد كه شامل احداث گلخانه و تسطيح بستر مي شود كه به اين ترتيب بستر و حريم رودخانه جاجرود علاوه بر حفاظت، آزادسازي و رفع تصرف شده است.

خانيكي ادامه داد:‌ در اين مدت نسبت به تخريب و قلع و قمع نزديك به 180 مترمربع اعياني و مستحدثات غيرمجاز شامل بناهاي تجاري،‌كارگري و محوطه سازي در اراضي تخت چنار در منطقه خجير نيز اقدام گرديد.

به گفته خانيكي، يكي از اهداف مهم اجراي اينگونه تخريب ها، آزادسازي بستر رودخانه به انفال و نيز جلوگيري از آلودگي منابع تامين كننده آب شرب شهر تهران است.

مدير امور آب تهران بزرگ در ادامه افزود: تخريب مستحدثات غيرمجاز در راستاي اجراي تبصره چهار از ماده دوم قانون توزيع عادلانه آب و همچنين اجراي مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و به منظور جلوگيري از آلودگي آب شرب شهر تهران و در جهت جلوگيري از گسترش تصرفات انجام مي شود.

خانيكي همچنين، ‌يادآور شد: در اين تخريب ها كه طي خردادماه امسال انجام شده است، احكام قانوني متصرفان به بستر رودخانه جاجرود با تامين تجهيزات از سوي پيمانكار طرح جلوگيري از آلودگي آب شرب شهر تهران و با حضور كارشناسان حقوقي و فني امور آب تهران بزرگ، اجرا و رفع تخلف شد.

وي با بيان اينكه متخلفان به منابع آبي در استان تهران ضربه زده و علاوه بر انجام يك فعاليت غيرقانوني، سبب افت كمي و كيفي منابع آب نيز خواهند شد، تاكيد كرد:‌ گشت هاي نظارت و بازرسي اين امور در تمام نقاط حوزه تهران بزرگ به صورت فعال حضور داشته و علاوه بر تهيه گزارش هاي مستند از تخلفات در زمينه آب هاي سطحي و زيرزميني، با آن ها به صورت قانوني و قاطعانه برخورد مي نمايند.

خانيكي در پايان تصريح كرد:‌ به منظور ارتقاي كيفيت منابع آب، امور آب تهران بزرگ و همچنين روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران آماده دريافت گزارش هاي مردمي خواهند بود./س


برچسب ها: رودخانه ، آب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار