مدیرعامل بانك مسكن ایران گفت: تاكنون دستورالعملی برای پرداخت تسهیلات مسكن به خبرنگاران به این بانك ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'قدرت الله شریفی' با اعلام این خبر در سمنان افزود: چنانچه در این زمینه دستورالعملی ابلاغ شود به آن عمل خواهد شد.

وی سمنان را از استانهای پیشتار در مسكن مهر خواند و گفت: استان سمنان در ساخت مسكن برابر نمودارهای این بانك در رتبه اول قرار دارد.

وی گفت: هم اكنون نیز این استان در زمینه تقسیط و فروش اقساطی تسهیلات نیز از استانهای پیشگام است.

شریفی در خصوص بالا بودن میزان اقساط تسهیلات اعطایی مسكن مهر با توجه به حجم درآمد متقاضیان گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات مسكن مهر 15 سال است كه این مدت با زمان احداث مسكن محاسبه می شود.

وی گفت: هرچه زمان ساخت كوتاهتر شود مدت اقساط بیشتر و رقم پرداختی كمتر می شود و بالعكس و در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود تا مدت مشاركت افزایش یابد و یا اینكه از روش پلكانی برای پرداخت تسهیلات استفاده شود.

وی گفت: این بانك در مجموع برای پرداخت 480 هزار میلیارد ریال تسهیلات پذیرش داشته است كه از این رقم تاكنون برای 400 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد، بیش از 380 هزار میلیارد ریال آن در حال پرداخت و 280 هزار میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

شریفی یادآور شد: این تسهیلات برای ساخت دو میلیون و 600 هزار واحد مسكونی پرداخت و یا در حال پرداخت است.

وی گفت: تسهیلات خرید مسكن از 180 میلیون ریال به 200 میلیون ریال و برای ساخت نیز به 300 میلیون ریال فرایش یافته است.

مدیرعامل بانك مسكن گفت: در خصوص ساخت واحدهای مسكونی در بافتهای فرسوده نیز این بانك تعهد اعطای 80 هزار فقره تسهیلات داشته است كه تاكنون 82 هزار فقره تسهیلات اعطا كرده كه بیشتر از تعهدات است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.