بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران در بیانیه‌ای به تلاش وزیر خارجه ایران برای افزایش سطح همکاری‌ها با وزیر خارجه انگلیس اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران در بیانیه‌ای به تلاش وزیر خارجه ایران برای افزایش سطح همکاری‌ها با وزیر خارجه انگلیس اعتراض کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"دولت انگلیس که کارنامه دویست ساله حضور آن‏ها و ارتباط آنها با کشور ما، کارنامه سرتاپا سیاه است- واقعا یک نقطه و یک جا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکى برداشته باشد؛ هرچه بوده ضرر؛ هرچه بوده صدمه‏هاى بزرگ -  اینها اعلان می‌کنند که ما طرفدار ملت ایرانیم!... اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسی‌ها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏وقت از یادها نخواهد رفت... " (مقام معظم رهبری، 2 مهر)

" آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضا خان، انگلیس‌ها به ما تحمیل کردند و توسط محمدرضا که انگلیس‌ها و امریکایى‏ها و شوروى‏ها به ما تحمیل کردند، این‌ها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟ شما آیا داد مظلوم‌ها را هیچ وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالم‌ها را به آن ترتیب اثر مى‏دهید؟" (صحیفه امام ؛ جلد‏ 13 ؛ صفحه68)

در چند ماه گذشته بارها و بارها اخباری از گوشه و کنار منتشر شده است مبنی بر ارائه‌ درخواست‌های مکرر مسئولان وزارت خارجه به دولت انگلیس برای بازگشایی سفارت‌خانه انگلستان در خاک ایران؛ جایی که فقط چند ماه پیش، انگلوساکسون‌ها طعمِ تلخِ خشم انقلابیِ تعداد اندکی از فرزندان و نگاه‌بانان انقلاب اسلامی را در آن چشیدند و این البته پایان ماجرا نبود و نخواهد بود.

بسته بودنِ درب جاسوس‌خانه‌ روباه پیر و ترش‌رویی مستبدانه‌ آنها، نه تنها فشاری را بر کشور تحمیل نکرد، بلکه -حذف نقش‌آفرینیِ فتنه‌گرانه‌ سفارت انگلیس که مشابه‌ آن در ماجرای فتنه 88 رخ داد - موجب برگزاری آرام و پرشور انتخابات 12 اسفند و حضور چشم‌گیرِ مردم در پای صندوق‌ها شد و این خود البته سیلی دیگری بود که ملت بر گوش حاکمان این استعمارگرِ کهنه‌کار نواختند.

اما در چنین شرایطی که مردم، به عنوان صاحبان اصلی نظام و رهبری به عنوان دیده‌بان هشیار کشتی انقلاب، قرص و محکم بر آرمان استکبار ستیزیِ خمینی کبیر، پای می‌فشارند، چرا باید شاهد انفعال و بلکه ترس کارگزارانِ وزارت امور خارجه باشیم؟ چرا باید برای بازگشت کسانی که در ارتکاب جنایت و  خیانت در حق ملت ایران زبان‌ زداند، اینچنین سر به زیر افکند و ملتمس بود؟

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه‌ بزرگ تهران، ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم صحت این خبر‌ها، به عنوان نماینده دانشجویان و ملت غیور ایران به مسئولان دستگاه دیپلماسیِ کشور هشدار می‌دهد که تحقق چنین گمانه‌زنی‌هایی، عکس العمل سریع، قاطع و انقلابی مردم برای دفاع از آرمان انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت.

باشد که مسئولین نیز فهم کنند استکبار ستیزی را، آنگونه مردم از کلام حضرت روح الله (ره) و خلف صالحش آموختند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، امام صادق(ع)، خواجه نصیرالدین طوسی، علم‌وصنعت و تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار