مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نهاده های لازم که برای تولید محصولات کشاورزی به سختی تولید می شوند با ضایعات به هدر می رود.

برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: ضایعات با کاهش میزان تولید و افزایش نیاز به واردات براقتصاد کشور ضربه وارد می کنند.

وی تصریح کرد: کنارگذاری کشت محصول مازاد و یا کاهش سوبسید بعضی از محصولات غذایی را نباید برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از یاد ببریم.

 برنو با اشاره به نقش مثبت قیمت های تضمینی در کاهش ضایعات ادامه داد: قیمت تضمینی از دیدگاه کارشناسان ضامنی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از بروز آثار زیانبار آنها و تاثیر مستقیم براقتصاد کشور است.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش کیفیت بسته بندی محصولات کشاورزی و یا به کارگیری سیستم های نوین بازاریابی محصولات کشاورزی در کاهش ضایعات موثر خواهد بود.

 برنو با عنوان نمودن استفاده بهینه از ظرفیت های واحدای صنایع تبدیلی تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای اصلی باید مورد توجّه تولیدکنندگان باشد./س
برچسب ها: ضایعات ، کشاورزی ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.