فرماندار قصرشیرین گفت : از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد 985 هزار تن کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین افزود: ارزش ارزی كالاهای صادر شده از این مرزها در این مدت، 544 میلیون دلار است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: از مجموع صادرات انجام شده به كشور عراق، 35 میلیون دلار به ارزش وزنی 172 هزار تن از مرز خسروی و 409 میلیون دلار از مرز رسمی پرویزخان به ارزش وزنی 813 هزارتن بوده است.

پروین با بیان اینكه پرویزخان مهمترین مرز جمهوری اسلامی ایران برای صادرات كالاهای غیرنفتی به عراق است، اظهار داشت: در همین مدت 28 هزار كامیون و تریلر سوخت رسان عراقی محموله ای به ارزش 700 هزار تن را از طریق مرز رسمی پرویزخان به داخل كشور وارد كرده اند.

وی با اشاره به اینكه روزانه بطور میانگین از مرز رسمی پرویزخان یك هزار و 200 دستگاه كامیون و تریلر حامل انواع كالا به عراق صادر می‌شود، گفت: سیمان خاكستری، كیك و بیسكویت، كولر آبی، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، شیلنگ پلاستیكی، هندوانه، ماست و كفش مهمترین این كالاها بوده است.

فرماندار قصرشیرین افزود: روزانه بطور میانگین 100 دستگاه كامیون حامل كالا كه بیشتر آن سیمان خاكستری است از طریق مرز خسروی به كشور عراق صادر می‌شود.

پروین خاطرنشان كرد: مرز پرویزخان این شهرستان به عنوان بزرگترین مركز صادرات كالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است كه بطور متوسط هر سال 48 درصد از كل صادرات غیرنفتی به عراق از این مرز انجام می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است./س
برچسب ها: صدور ، کالا ، قصرشیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.