شطرنج جزو آن دسته از رشته هايي است كه تا حدودي نسبت به ديگر رشته هاي ورزشي مورد كم لطفي مسئولان قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  بسياري از مدير عاملان باشگاه هاي فرهنگي ورزشي تنها به بهانه آن كه شطرنج از داشتن پخش تلويزيوني و مستقيم محروم است تمايلي به تيمداري و حمايت از اين رشته ندارند.
  اين كم لطفي و بي مهري مسئولان باشگاه ها باعث شده تا  اين رشته در انزوا قرار گرفته و بازيكنان آن بي انگيزه شوند.
 احسان قائم مقامي استاد بزرگ شطرنج كشورمان در اين خصوص به خبرنگارورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  در حال حاضر متاسفانه نگاه بسياري از مديران، باشگاه هاي دولتي و بخشي  خصوصي به حمايت از فوتبال است ، و با ورزش رفتاري بازاري دارند.
 وي گفت:  هم اكنون شاهديم كه به خاطر فوتبال و سرمايه گذاريهاي هنگفت در اين بخش از سوي مسئولان باشگاهها بسياري از رشته هاي ورزشي تباه مي شوند به طور كلي مسئولان بايد نام " ورزش " را در ايران به " فوتبال"  تغيير دهند.
قائم مقامي تصريح كرد:  نگاه تك بعدي مديران و تصميم گيرندگان باشگاهها به ورزش باعث شده تا رشته هايي كه امكان كسب مدال در آنها بسيار زياد است تا حدودي عرصه فعاليتشان محدود تر شود.
 وي در خصوص باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا اظهار داشت: با مسئولان اين مجموعه كه جزو حاميان قديمي وبا سابقه شطرنج ايران محسوب مي شود و ارد مذاكره شده ايم اما هنوز پاسخ دقيقي از سوي آنها كسب نكرده ايم اميدوارم " پوستين دوز" مدير شركت خودرو سازي سايپا با نگاه ورزشي خود  حمايت اين باشگاه از رشته شطرنج را اعلام كند./ق


 

برچسب ها: شطرنج ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار