سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اختلافات داخلی اپوزوسیون خارج نشین به حدی است که حتی نمی توانند 5 دقیقه متحد شوند گفت: دستگاه دیپلماسی با نشست های ضد انقلاب در برخی کشورهای غربی برخورد می کند.

رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست هاي ضد ايراني و اپوزوسيون كه در كشورهاي غربي برگزار مي شود، گفت:‌ پس از پيروزي انقلاب اسلامي حركت هاي مختلفي توسط كشورهاي غربي علیه جمهوری اسلامی ایران با اين تصور و هدف ساقط کردن این نظام مقدس و برخاسته از آرای مردم صورت می گیرد.

وي در ادامه افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به اهداف پلید خود و سنگ اندازی در مسیر رشد و تعالی آن گام های اشتباهي در طول سي و سه سال اخير برداشته اند كه تنها ثمره آن به خطر افتادن منافع خودشان است.

مهمانپرست با بيان اينكه برگزاری نشست هاي ضد ايراني در كشورهاي غربي تاثيري در سیر صعودی و پیشرفت های انقلاب اسلامي نخواهد داشت، افزود: اين گردهمايي ها  تنها موجب منفور تر شدن بدخواهان ایران اسلامی در نزد ملت آزاده ایران می شود چراكه ملت ما فراموش نخواهد كرد اين كشورها چه اقداماتي در جهت مخالفت با نظام برداشته اند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بیان اینکه جمهوري اسلامي ايران با اين گونه رفتارها و اقدامات برخوردخواهد كرد، تصریح کرد: ما اجازه نمي دهيم كشوري كه ادعاي دوستي و رابطه با ایران دارد فعالیتی علیه منافع ما صورت دهد و وزارت امور خارجه قطعا از طريق مراجع سياسي و ديپلماتيك اعتراضات خود را منعكس خواهد كرد.

مهمانپرست هم چنین تصريح كرد:‌ مردم اين كشورها باید بدانند مسئوليني كه انتخاب مي كنند به جاي اينكه در جهت منافع كشورشان حركت كنند وارد بازي هاي سياسي مي شوند و منافع ملت خود را ناديده مي گيرند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين مطلب كه اين اقدامات غیر دیپلماتیک و برخوردهاي خارج از چارچوب های سياسي را دنبال مي كنيم، ادامه داد: ملت ایران به خوبی آگاه است که تلاش هاي مذبوحانه غرب در راستای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی از طرق گوناگون راه به جايي نخواهد برد چرا که اختلافات داخلی گروه هاي ضد انقلاب و اپوزيسيون به حدی است که بعيد به نظر می رسد این افراد و گروهها بتواننددر يك مجموعه پنج دقيقه اي دور هم جمع شوند.

مهمانپرست هم چنین اظهار داشت:‌ نشست های ضد ایرانی گروه های ضد انقلاب و اپوزوسیون خارج نشین هيچ تاثيري در  اراده سيل عظيم ملت ایران در صحنه هاي مختلف سياسي و اجتماعي نخواهد داشت چراکه ملت ایران بارها حمايت  قاطع خود از نظام مردم سالار جمهوری اسلامی را ثابت و بر حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود تاکید کرده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پايان خاطر نشان كرد: ملت ایران به خوبی آگاه است که این گروهها و مجامع دورغین هیچ گونه تعصب و عرقی نسبت به سرزمین مادری خود ندارند و تنها برای دستیابی به ثروت و اتصال به کانون های قدرت به آلت دست معاندان جمهوری اسلامی ایران مبدل شده اند./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار