بیش از نیمی از دانش آموزان استان فارس دارای دندان پوسیده هستند و تنها 18 درصد از دانش آموزان هفت ساله مجموعه دندانی سالم دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رزیتا بخشی زاده، مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب گفت: طبق آخرین اطلاعات آماری 56/7 درصد دانش آموزان اول ابتدایی در کشور دندان پوسیده دارند و در استان فارس بیش از نیمی از دانش آموزان دارای دندان پوسیده می‌باشند و تنها 18 درصد هفت ساله های استان مجموعه دندانی سالم دارند.

دکتر رزیتا بخشی زاده افزود: دانش آموز دارای مجموعه دندانی سالم به دانش آموزی اطلاق می‌گردد که هیچ نشانی از پوسیدگی، لثه متورم و یا دندان پر شده نداشته باشد.
وی بیان داشت: پوسیدگی دندان،‌ فقر تغذیه و شکستگی دندان از عمده مشکلات بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان است.

دکتر بخشی زاده اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که نداشتن دانش کافی در زمینه بهداشت دهان و دندان و عدم رعایت به موقع بهداشت و پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان باعث از دست دادن دندان‌ها در سنین پایین شده و عواقب به مراتب دشوار تر و پرهزینه تری را در بر خواهد داشت.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس گفت: بسیاری از عادات غلط دهانی و عادات غذایی نامناسب مانند مصرف مکرر مواد قندی از کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین در سنی که کودکان در مقطع ابتدایی هستند بهتر می‌توان با آموزش مناسب ،عادات بهداشتی را در فرد ایجاد کرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار