معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران وجود پایه ششم ابتدایی را یك ضرورت دانست و گفت : نظام آموزشی 3-3-6 در تدوین شخصیت دانش آموزان مقطع ابتدایی موثر است.

 

منیره موحدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینكه هم اینك نظام جدید آموزشی 3-3-6 در بیش از 100 كشور جهان متداول است ، دوره ابتدایی را در شكل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار موثر دانست و افزود : افزودن پایه ششم به این دوره ، نظام تعلیم و تربیت را برای رسیدن به این هدف بزرگ یاری خواهد كرد.

وی تعداد كلاس های ششم ابتدایی در مازندران را 802 واحد اعلام كرد و گفت : همه این كلاس ها در سال جدید مجهز به سامانه هوشمند می شوند.

موحدی آغاز اجرای نظام جدید 3-3-6 را از مهر امسال عنوان کرد و با بیان اینكه مازندران با برنامه ریزی های به عمل آمده از نظر فضا و نیروی انسانی مشكلی ندارد ، خواستار همكاری و تعامل بیشتر اولیا با مدارس شد.

وی افزود : برابر سند تحول ، مدارس به عنوان كانون تربیتی محله معرفی شده اند كه علاوه بر دانش آموزان ، همه اهالی محله را شامل می شود.

موحدی با تاكید بر این نكته كه مدارس هیات امنایی و نمونه دولتی باید در امرهوشمند سازی پیشگام باشند ، گفت : تغییر نظام آموزشی باید همراه با تدبیر ، برنامه ریزی و تعامل همه دست اندركاران نظام تعلیم و تربیت و اولیای دانش آموزان صورت پذیرد.

وی افزود : دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه سال جاری در تمامی مراكز استان ها دایر و تعداد 25 هزار دانشجو از طریق كنكور سراسری پذیرش می شودكه سهمیه استان مازندران بیش از یكهزار دانشجو است كه به صورت پردیس خواهران و برادران فعالیت خواهد كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.