معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رییس حزب کادیما طی سخنرانی در یک اندیشکده معتبر آمریکایی به تبیین سه هدف عمده سیاست خارجی تل آویو پرداخت.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران ,"شائول موفاز" طی سخنرانی در اندیشکده " واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک" تلاش در مهار ایران هسته ای، سقوط حکومت اسد و تبدیل مجدد مصر به زمان حسنی مبارک و انور سادات را سه مسئله مهم در راس سیاست خارجی تل آویو نام نهاد.

تلاش در مهار ایران هسته ای

بر اساس این گزارش, "موفاز" در ابتدا راجع به ایران گفت:از دیدگاه ما ايران بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است و این کشور با دارا بودن موشک های برد بلند خود تهدیدی علیه اسرائیل است.

همچنین هرگونه معاهده ای با تهران باید بر اساس توقف غنی سازی اورانیوم به ویژه در تاسیسات قم باشد.

"موفاز" راجع به گزینه نظامی گفت:"گزینه نظامی" نیز فعلا مفهومی ندارد زیرا رویکرد کنونی با ایران رویکرد مذاکره و تحریم است.

سقوط حکومت اسد

"موفاز" در ادامه سقوط حکومت "بشار اسد" را برای اسرائیل بسیار ضروری دانست و گفت:باید در غالب کمک های بشر دوستانه و رخنه از سوی غرب بر حکومت اسد غلبه کرد.

رییس جمهوری همانند "مبارک "می خواهیم

"موفاز" درباره وضعیت مصر گفت: البته ما خواهان ادامه روابط با مصر هستیم صرف نظر از این که چه کسی رییس جمهور خواهد شد اما ترجیح می دهیم که رییس جمهور آتی مصر همانند "حسنی مبارک" یا "انور سادات "باشد. برای تل آویو پیمان صلح "کمپ دیوید" بسیار حیاتی است زیرا صحرای سینا برای ما نقش ارزشمندی دارد و نباید دولت جدید مصر در این مسئله شکی به خود راه دهد.
برچسب ها: موفاز ، اندیشکده ، ایران ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار