رژیم صهیونیستی روز گذشته طرح ساخت 180 واحد مسكونی جدید در شهرك تلبیوت شرقی در قدس شرقی را تصویب كرد تا بتواند بر محله های عربی مجاور این منطقه تسلط بیشتری داشته باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطین الیوم،  احمد صب لبن، محقق امور شهرك سازی در قدس شرقی ،هدف رژیم صهیونیستی از این طرح را به طور كلی گسترش تسلط رژیم صهیونیستی بر قدس شرقی وبه شكل خاص بر مرزهای جنوبی شهر قدس دانست.

گزارش روز گذشته كمیته برنامه ریزی وساختمان شهرداری در قدس شرقی حاكی است این طرح در جنوب شهرك تلبیوت شرقی اجرا می شود وبا ساخت 5 ساختمان بزرگ ،این شهرك به سمت شهرك صور باهر گسترش می یابد به علاوه ساختمان ششم كه برای كارهای عمومی در نظر گرفته شده وسه ساختمان دیگر برای كارهای زیر بنایی شهرك ارمونا نتسیف اختصاص دارد.

اهالی قدس شرقی و مسوولان شهرك صور باهر اعتراض خود با این طرح را اعلام كردند و گفتند: رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاكنون كنترل 2000 دونم از زمینهای صور باهر را در چارچوب طرحهای توسعه طلبانه شهرك سازی به دست گرفته است.

شورای شهرك صور باهر خواستار اختصاص این زمینها ومناطق مجاور آن، برای كارهای عمرانی صور باهر همچنین اختصاص واحدهایی برای زوج های جوان شد، اما رژیم صهیونیستی این طرح را رد و برنامه های گسترش شهرك سازی خود را ادامه داد.

برچسب ها: قدس ، صهیونیست ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار