سران اتحادیۀ اروپا تلاش مي كنند در نشست دو روزه اي براي رفع بحران یورو تلاش كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورو نيوز، موضوع نشست بروکسل بحران منطقۀ مالی یورو و مشکل کشورهای درگیر با این بحران مالی مانند یونان، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا خواهد بود.

در آستانه برگزاری نشست دو روزۀ سران اتحادیۀ اروپا در بروکسل وزیران اقتصاد چهار کشور اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه سه شنبه شب در پاریس برای رایزنی دیدار کردند.  
 
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در سفر چهارشنبۀ خود به پاریس قصد دارد دربارۀ اختلاف دیدگاهش بر سر شیوۀ رفع بحران منطقۀ یورو با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفتگو کند.
 
ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا نیز در سخنرانی ای در پارلمان این کشور خواهان همکاری نمایندگان با دولت شد تا ایتالیا بتواند برای حرکت در راستای سیاست‌های اتحادیۀ اروپا و تثبیت واحد پولی مشترک در منطقۀ یورو نقش مهمی ایفا کند.
 
در این فاصله قبرس هم به عنوان پنجمین کشور منطقۀ یورو به جمع کشورهای نیازمند کمک مالی مانند ایرلند، یونان، پرتغال و اسپانیا پیوسته است.  
 
بعضی از ناظران اقتصادی نگران‌اند که نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، در مورد موضوع تقویت واحد پولی یورو و رفع بحران آن به نتیجۀ مطلوب نرسد. این نشست در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می‌شود.
برچسب ها: اروپا ، بروکسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار