محافل سياسي و رسانه‌اي ترکيه معتقدند دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور ، تنها مسئول حادثه سقوط هواپيما است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني سوريه، اورهان بورسالي از نويسندگان روزنامه جمهوريت تأکيد کرد: دولت اردوغان از ابتداي بحران سوريه با اجازه دادن به ورود افراد مسلح مزدور از ترکيه به سوريه، در اين بحران سهيم است و افراد مسلح نيز مرتکب قتل و تروريسم مي شوند .

بورسالي به اقدام دولت عربستان در دادن ده ميليارد  دلار نقد به دولت ترکيه در قبال مداخله آنکارا در سوريه اشاره کرد و گفت: رياض در صورتيکه آنکارا بر اساس نقشه طراحي شده اقدام کند، به حمايت مالي از ترکيه ادامه خواهد داد.

"کامر گنچ" معاون حزب جمهوريخواه خلق ترکيه در استان تونجلي به روزنامه جمهوريت ترکيه گفت: تنها مسئول سقوط هواپيماي اين کشور، دولت حزب عدالت و توسعه است.  وي افزود: ما به مطالبي که اين حزب در خصوص سقوط هواپيما مي گويد اعتماد نداريم.  کامر اين پرسش را مطرح کرد که اعزام هواپيماي ترک به سوريه چه معنايي دارد؟

وي افزود: پيش از هر چيز بايد روشن شود که چرا و با  دستور چه کسي اين جنگنده به حريم هوايي سوريه رفته بود ؟

حزب کمونيست ترکيه نيز دولت اردوغان را مسئول سقوط هواپيماي شناسايي نظامي ترکيه دانست و اين رفتار را بازي خبيثي توصيف کرد که دولت ترکيه با حمايت اسرائيل و آمريکا انجام داد.

نجات دوغور از ديگر نويسندگان ترک در مقاله اي نوشت: حادثه سرنگوني هواپيماي ترک در آبهاي منطقه اي سوريه بيانگر ادامه بازي مکّارانه دولت اردوغان عليه سوريه است.

وي افزود: اين دولت به  آلت دست واشنگتن تبديل شده است و آمريکا، ترکيه را به جنگ با همسايه اش سوق مي دهد تا به اهداف استعماري اش که در نهايت به نفع اسرائيل است خدمت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار