امام جمعه جایپاره گفت: قوه قضاییه در حکومت‌ اسلامی از جایگاه خطیر برخوردار بوده و یک رکن اساسی قلمداد می‌شود.

محمود ابراهیمی در گفت‌وگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به فعالان این عرصه، اظهار داشت: کسانی که در این حوزه مشغول خدمت کردن هستند برای احقاق حق مظلوم نقش زیادی دارند به طوری که می‌توان گفت دستگاه قضایی پناه و ملجاء مظلومان و ستم‌دیدگان محسوب می‌شود.

وی برخورد شایسته و مقتدرانه قوه قضاییه با افراد شرور و مجرمان را قابل تقدیر دانست و گفت: افرادی که در این صحنه مشغول خدمت کردن هستند ضمن رعایت اخلاق اسلامی و حفظ کرامت انسانی در راستای اجرای قوانین مختلف گام برمی‌دارند و برای جامه عمل پوشاندن به موازین قانونی و دستورات الهی از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنند.

ابراهیمی ادامه داد: مسئولان قضایی شهرستان برای اجرای عدالت و جلوگیری از تضییع حق مردم نهایت تلاش خود را می‌کنند و با در نظر گرفتن وجدان کاری به پردازش ابعاد مختلف موضوع می‌پردازند.

امام جمعه چایپاره با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام به طور مبسوط به این موضوع پرداخته شده است، اضافه کرد: ائمه معصوم برای اینکه در بلاد اسلامی حتی به اندازه ناچیز به کسی ستمی روا نشود توصیه‌های مختلفی دارند که به تفصیل در کتب دینی ذکر شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی به انحای مختلف برای تاختن علیه این دین تلاش می‌کنند، اظهار داشت: این دین مبین در همه ابعاد اعم از دیه، قصاص، ارث و حقوق زن و ... دستورات زیادی مطابق با فطرت انسان دارد که در صورت عمل به آنها در جامعه عدالت واقعی حاکم خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.