وزیر آموزش و پرورش گفت: سرنوشت متقاضیان نقل و انتقال تا پایان تیرماه مشخص می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه سرنوشت فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال تا پایان تیرماه مشخص می شود ،بیان داشت: تحول درآموزش و پرورش با 100 هزار پروژه در حال اجرا از مهرماه 91 سرعت توصیف ناپذیری خواهد یافت.

وی ادامه داد:‌با کمک استانداران و مسئولان هوشمند سازی را در 24 مدرسه آغاز کرده ایم.

*مدارس قرآن پررونق ترین مدارس کشورند

حاجی بابایی گفت: اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم با شرکت سه و نیم میلیون دانش آموز نشان از توجه مردم و خانواده ها به مسائل دینی واعتقادی است.

وی ضمن اشاره به راه اندازی ده هزار مدرسه قرآنی در کشور خاطر نشان کرد: این آمار قبلاً به 670 دارالقرآن می رسید.

حاجی بابایی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت پتانسیل راه اندازی 5 هزار مدرسه قرآن را دارد که بتواند گذشته از صدور مدرک آموزش مدرک قرآنی نیز به دانش آموزان اعطا نماید که هم اینک 1200 مدرسه آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این نکته که برنامه های قرآنی باید دانش آموزان را به سمت تربیت قرآن پیش ببرد خاطر نشان کرد: با استقبال خانواده ها مدارس قرآن پررونق ترین و پر محتواترین مدارس کشور خواهد شد.

وی مدارس قرآنی را حلقه مفقود شده نظام آموزش کشور خواند و افزود: به سمتی پیش خواهیم رفت که دکتر مهندس وخلبان ما با اصول قرآن قصه های قرآنی و روخوانی قرآن مانوس باشد.

وی از 9 ماه کار مداوم و تخصصی برای تدوین قانون اساسی در آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: در سه موضوع محتوای کتب درسی نیروی انسانی و فضاهای آموزش به طور سنگین و فشرده کار زیر بنایی صورت گرفته است.

*چاپ دوازده میلیون جلد کتاب برای پایه دوم و ششم

حاجی بابایی از چاپ دوازده میلیون جلد کتاب برای کلاس دوم و ششم ابتدایی خبر داد و خاطر نشان کرد: یکصد و بیست هزار معلم ابتدایی دوره آموزش خود را با 5 هزار مدارس آموزش دیده از شنبه سوم تیرماه آغاز کردند.

وی از آماده سازی 60 هزار کلاس درسی در تابستان امسال سخن گفت و ضمن تأکید بر این نکته مقدمات سال تحصیلی جدید را 2 ماه زودتر آغاز کرده ایم.

خاطر نشان کرد: ثبت نام دوازده و نیم میلیون دانش آموز تا 15 تیرماه به پایان خواهد رسید و مدیران مدارس مکلفند برنامه درسی و مقدمات شرع سال تحصیلی را تا پایان تیرماه فراهم نمایند.

وی گفت: مرداد ماه سال جاری ماه پالایش نظارت و بررسی مسائل و مشکلات نظام جدید آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به استخدام جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در 30 ماه گذشته تصریح کرد: مهرماه 91 بیست و پنج هزار دانشجو در 64 پژو هشگاه ویژه فرهنگیان مشغول به تحصیل خواهند شد که این خود نوعی اشتغال است که تا دوره دکترا نیز ادامه خواهد یافت.

حاجی بابایی ایجاد دانشگاه فرهنگیان را ساخت دستگاه خون سازی برای آموزش و پرورش قلمداد کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست.

*گزینش صحیح کلید واژه ورود معلم به امر آموزش است

وی گفت: وجود پیامبران و امامان همه برای تربیت انسان است لذا وظیفه فرهنگیان نسبت به دیگر اقشار جامعه در تربیت سنگین تر است.

وی تصریح کرد:‌ بسته تحول بنیادین یک حرف دارد و آن هم معلم است.

حاجی بابایی افزود: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان برای این است که آموزش و پرورش فقط یک ورودی برای جذب نیروی انسانی داشته باشد.

وی تأکید بر این که در آموزش و پرورش دیگر دغدغه ضعف علمی وجود ندارد بیان کرد: امسال آموزش و پرورش باید راه طولانی و دشواری را طی کند لذا تمامی بخش های این وزارتخانه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد 1200 مدرسه قرآن در سال تحصیلی 92-91 ادامه داد:‌ تمام مدارس کشور باید در جهت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنند.

حاجی بابایی با بیان افزایش 50 درصدی مدال آوری دانش آموزان در سطح المپیادهای علمی بین المللی خاطر نشان کرد: باید با ایجاد فضای رقابتی در بین دانش آموزان محیطی آرام و روبه پیشرفت را برای آن ها ترسیم کرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار