رئيس قوه قضاييه در همايش سراسري قوه قضاييه گفت: اگر به توصيه‌هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري درفرامين هشت ماده‌اي عمل مي‌کرديم کسي جرات نمي کرد به بيت المال دستبرد بزند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آیت الله آملی لاریجانی با بيان اينکه نفس همين ميزان تامل برانگيز است، اظهار داشت:‌ آيا واقعا براي همه مردم اين امکان وجود دارد که نه از اين ميزان بلکه صد‌ها برابر کمتر از اين ميزان استفاده کنند و آيا اين صحيح است که اين ميزان از اموال عمومي در اختيار کسي و يا کساني قرار گيرند که پشت پرده دارند کارهايي مي‌کنند و بعد هم پولي که بايد در مجراي توليد به کار رود، در مجاري ديگري به کار برده شود و بعد از آن کيف‌هاي پر از پول رشوه را به عنوان کار فرهنگي مي‌خواهند جا بزنند.

رئیس قوه قضاییه تصريح کرد: اين واقعا خجالت آور است و ما بايد در مقابل اين فساد‌ها بايستيم و عدم ايستادگي ناشي از ضعف اراده است.

وي با بيان اينکه بايد در زمينه مبارزه با فساد تحول ايجاد کنيم، گفت: به حمد‌الله در اين چند سال کارنامه قوه قضاييه رو به بهبود بوده است و حسب گزارش‌‌هايي که نهاد‌هاي مختلف مانند نيروي انتظامي که در بحث مقابله با قاچاقچيان و اشرار آمارهاي خوبي ارائه مي‌کند و هم گزارش دستگاه‌هاي دروني کارهاي خوبي صورت گرفته است ولي تا نقطه مطلوب فاصله داريم.

آیت الله آملي لاريجاني اظهار داشت:‌ البته ما مي‌دانستيم که وقتي برخورد با دانه‌درشت‌ها بخواهد شروع شود صداها از همه جا بلند مي‌شود. بارها عرض کرديم که ما در قوه قضاييه خط قرمز نداريم. قانون براي کسي خط قرمز قرار نداده است. کتاب وسنت رسول‌الله براي کسي خط قرمز قرار نداده است. کجاي قرآن کريم و سيره پيامبر و اهل بيت (ع) خط قرمز توهمي براي کسي قرار داده‌اند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ‌اين‌هايي که گفته مي‌شود توهم است و ما نمي‌توانيم تابع توهمات و خيالات برخي در باب خطوط قرمز باشيم. از روزي که من در اين مسند حضور پيدا کردم گفتم اينجا مکان خط قرمز‌ها نيست. دوست و آشنا، قوي و ضعيف، برادر و فرزند و افراد فاميل را در قوه قضاييه نمي‌شناسم. البته به لحاظ عاطفي در بيرون قوه قضاييه درست است، اما در قوه قضاييه کما اينکه همه مديران انشاءالله همينطورند و بايد اين طور باشند از دوست و آشنا و برادر و فاميل در قوه قضاييه خبري نيست./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار