تیم رباتیک D M L دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به مقام قهرمانی لیگ ربات امدادگر واقعی در کلاس تخصصی جابجایی اجسام مسابقات رباتیک 2012 مکزیک دست یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که 400 تیم از 45 کشور جهان شرکت کردند، تیم رباتیک واحد دماوند توانست در قسمت تخصصی جابجایی اجسام (manipulation ) با اقتدار کامل به مقام اول دست یابد.

"محمود صفری" با بیان اینکه این دوره از مسابقات در مرکز تجارت جهانی مکزیک واقع در شهر مکزیکوسیتی برگزار گردید، تصریح کرد: این مسابقات که هر ساله در چهار کشور دنیا چون ایران، آمریکا، ژاپن و آلمان برگزار می شود، شرکت کنندگان باید حداقل در یکی از چهار لیگ برتر دنیا در مسابقات تعیین سطح حضور داشته و مقام کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 330 نفر از مدارس، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ایران به شهر مکزیکوسیتی اعزام شدند که از این تعداد 75 نفر مربوط به دانشگاه های آزاد قزوین، دماوند، فیروزکوه، یزد و خوراسگان بودند.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری واحد دماوند در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تلاش های تیم ربات امدادگر این واحد، بیان داشت: این تیم هشت نفره در کمتر از 8 ماه و تلاش شبانه روزی به حمایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و سرپرست تیم "بابک علی عسگری" موفق به کسب رتبه قهرمانی شد.

"حمیدرضا حسینی دانا" به اعضای تیم اشاره کرد و ادامه داد: آقایان "آرش خواجه پور"، "محمد علی اسفنجی"، "درو بقوزیان" و "ایمان اسفندیار" نیز از اعضای تیم اعزامی به کشور مکزیک هستند.

وی با بیان اینکه تیم رباتیک واحد دماوند با سختی و مشکلات فراوان موفق به کسب چنین رتبه ای شد، بیان داشت: تیم رباتیک واحد دماوند را هشت نفر تشکیل می دهد ولی به علت کاهش در تعداد نفرات برای اعزام به این دوره از مسابقات به 5 نفر تقلیل یافت که در این میان موجب شد در نوع نیروهای متخصص تیم خللی ایجاد شود ولی به لطف خداوند متعال امروز با تمامی مشکلات شاهد موفقیت آنان هستیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد دماوند به تشکیل این تیم اشاره کرد و گفت: این تیم از سال 2008 در واحد دماوند با حضور فعال چندین دانشجو تشکیل شد و با پیشتکاری که داشت در مسابقات رباتیک توانست موفقیت های بسیاری کسب کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تیم در لیگ های مختلفی چون لیگ شبیه سازی فوتبال، لیگ مین یاب دستی و امدادگر و نیز دوبار در مسابقات ایران و اوپن صاحب رتبه اول شد.

حسینی دانا ادامه داد: این تیم در مسابقات جوان خوارزمی در سال 89 رتبه اول فنی با ربات مین یاب دستی و در مسابقات کشوری سمای شیراز و سبزه وار هم رتبه اول و در مسابقات بسیج دانشجویی کشور با همین ربات، رتبه نخست را کسب کرد./س

برچسب ها: رباتیک ، مکزیک ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.