رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط کنونی جهانی و تحولات اخیر منطقه ای ارتباط و همگرایی بین دو کشور ایران و چین باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدی زاده با اشاره به تحولاتی که در منطقه آسیا رخ داده و اثرات آن به کشورهای عربی مشهود است،‌ گفت:‌ همکاری ایران و چین در جهت دهی مناسب این تحولات بسیار مهم است.

وی افزود: امریکا و اروپا درصدد استفاده از این تحولات به نفع خودشان هستند اما چون پایگاه مردمی ندارند در رسیدن به این هدف ناتوان هستند، بر عکس ایران بدلیل بحث فرهنگی، دینی و اعتقادی می تواند کمک مؤثری برای کشورهای متحول شده باشد.

محمدی زاده اظهار داشت: کشور چین به دلیل توانایی های خوبی که در زمینه های اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی دارد می تواند حامی و پشتیبان خوبی برای کشورها باشد. این امر ضرورت تعامل بین دو کشور ایران و چین را بیشتر می کند.

به گفته وی پیشرفتهای کشور چین در همه عرصه ها نشان می دهد که مردم و دولت این کشور بسیار تلاش کردند و در حال حاضر بنیان های مستحکم اقتصادی این کشور از آینده ای روشن برای مردم چین خبر می دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: ایران نیز هم اکنون به عنوان یک کشور مطرح در منطقه پتانسیل بسیار قوی دارد از این رو استحکام بیشتر روابط ایران و چین ضروری است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار