امام جمعه دماوند، گفت: ششم تیرماه سال 60 یادآور تجلی مناعت پروردگار و اوج دنائت دشمن بر امت مسلمان است.

حجت الاسلام 'محمد علاءالدینی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 31 سال پیش در چنین روزی مقام معظم رهبری كه نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع و امام جمعه تهران بودند برای پاسخگویی به پرسشهای حاضرین در مسجد ابوذر مورد سوء قصد دشمنان دون صفت قرار گرفتند.

حجت الاسلام علاءالدینی، با اشاره به نیاز جامعه آن روز به روشنگری و لزوم برگزاری مجالس مختلف بصیرت بخشی برای جوانان تصریح كرد: جلسات متعددی در مساجد برای آشكارسازی هویت و ماهیت واقعی گروهك منافقان و آشنایی جوانان با ماهیت گروهك ها برگزار می شد.

امام جمعه دماوند افزود: دشمن كه تاب بصیرت دهی به مردم را نداشت در صدد ترور شخصیت های برجسته كشور بر می آمد كه در ششم تیر ماه سال 60 نیز در مسجد ابوذر با انفجار بمبی كه در ضبط صوت كار گذاشته شده بود، حضرت آیت الله خامنه ای را هدف افكار پلید خود قرار دادند.

وی با اشاره به زخمی شدن ایشان از ناحیه كتف، گردن و دست و نجات معجزه آسای ایشان از این حادثه اظهار داشت: لطف و عنایت باری تعالی بار دیگر نصیب مردم این دیار شد تا سایه این شخصیت عالیقدر و با درایت همچنان بر سر مردم ولایتمدار و انقلابی مستدام بماند.

حجت الاسلام علاءالدینی خاطرنشان كرد: امام راحل نیز نجات ایشان را یكی از الطاف الهی نسبت به انقلاب و كشور ایران دانستند و در پیامی اعلام كردند خداوند را شاكریم كه دشمنان اسلام اشخاصی احمق هستند و توطئه های نابخردانه آنان انسجام و اتحاد بیش از پیش امت را در پی دارد.

امام جمعه دماوند با تشریح شرایط اجتماعی اوایل انقلاب خاطر نشان كرد: جوانان دلیر این دیار اسلامی از افكار ددمنشانه و پلید منافقان و دست نشانده بودن آنان مطلع نبودند ولی پس از این واقعه امام خمینی(ره) با انتشار پیامی بر امت مسلمان همكاری منافقان با مزدورانی همچون صدام حسین و آمریكا را آشكار كردند.

وی پیام امام راحل را در راستای ترسیم شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای بی نظیر دانست و افزود: در زمانی كه سه سال از برقراری نظام اسلامی می گذشت و مردم شناخت چندانی از شخصیت مقام معظم رهبری نداشتند امام خمینی شخصیت معظم له را با بیانی شیوا و ژرف تبیین كردند.

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان قسمتی از این پیام خاطرنشان كرد: نخست این كه آیت الله خامنه ای كاری جز خدمت به كشور اسلامی و اسلام ندارد كه این خدمت از دید دشمنان جرم محسوب می شود، دوم سرباز فداكار در جبهه جنگ و سوم معلم آموزنده در محراب است.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در چهارمین فراز خود آیت الله خامنه ای را خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب دانستند كه منافقین با سوء قصد به جان ایشان عواطف میلیونها انسان متعهد در كشور و جهان را جریحه دار كردند.

امام جمعه دماوند، با اشاره به پیام امام راحل، مقام معظم رهبری را رهبر جهان اسلام دانست و تصریح كرد: سید 'حسن نصرالله' كه براساس نظرسنجی كه در آن ایام شخصیت اول جهان عرب معرفی شده بود با حضور در ایران بر دستان مقام معظم رهبری بوسه می زند و این امر بیانگر شخصیت جهانی معظم له است كه رهبر حزب الله لبنان معتقد است درس مقاومت را از مقام معظم رهبری آموخته است.

حجت الاسلام علاءالدینی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) خطاب به سیدالشهدا(ع) 'ای پسرم حسین تو از قبل الگو بودی' گفت: مقام معظم رهبری از زمان امام راحل و ابتدای انقلاب الگو بودند.

وی افزود: آری رهبری كه در زمانی در لباس سربازی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و زمانی دیگر در لباس روحانی در پشت جبهه ها به ملت مظلوم كشورش خدمت كند قطعا به عنوان اسوه و الگوی جهانیان و جهان اسلام مطرح می شوند./س


برچسب ها: پروردگار ، دشمن ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.