بيش از 90 درصد گرد و غبارهاي موجود در آسمان كشور از كشورهاي همسايه است.

عبدي نژاد مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطالب فوق افزود: نگاه به بيابان نبايد به عنوان اراضي غير قابل استفاده باشد بايد از ظرفيت ها و پتانسيل هاي آن به خوبي استفاده كنيم.
وي ادامه داد: با توجه به اقليم كشورمان ما قابليت استفاده از انرژي خورشيد را داريم كه با استفاده از انرژي خورشيدي، كمبود انرژي و سوخت هاي فسيلي جبران مي شود.
وي تصريح كرد: شب هاي بيابان و منظره ي زيباي آن يكي از مزاياي بسيار خوب بيابان در زمينه گردشگري است كه بخش خصوصي با سرمايه گذاري براي جذب توريست مي توانند از بيابان سود بالايي را نصيب خود كنند.
عبدي نژاد در خصوص جايگاه ايران در بين ساير كشورها در خصوص طرح هاي بيابان زدايي افزود: ايران جزء كشورهاي پيشرفته در بيابان زدايي است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري تاكيد كرد:بيش از 90 درصد گرد و غبارهاي موجود در كشور از كشورهاي همسايه وارد كشور مي شوند كه ايران با دانش و تخصصي كه در اين زمينه دارد آگاهي لازم را براي در اختيار قرار دادن دانش فني به ساير كشورها دارد.
وي خاطر نشان كرد: اراضي بياباني قبل از اقدامات بيابان زدايي غير قابل استفاده بودند كه اكنون با طرح بيابان زدايي، بستر مناسب براي كشت گونه هاي گياهي به وجود آمد و مردم خود به كشت و بهره برداري صحيح اراضي مي پردازند./عب
برچسب ها: گرد و غبار ، همسایه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار