پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی در قالب پایان نامه دانشجویی موفق به بررسی تاثیر به کارگیری برنامه مراقبتی خانواده محور به تبعیت از رژیم درمانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی شد.

سپیده محمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش داخلی جراحی در خصوص پایان نامه خود در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سکته مغزی با عوارض جسمی و روحی فراوان منجر به ناتوانی بیمار در مراقبت از خود و اجرای برنامه های مراقبتی می شود و عدم تبعیت از رژیم درمانی یکی از مهم ترین معضلات تاثیر گذار در بهبود این بیماران به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به این که خانواده ها مراقبان اصلی بیماران در منزل هستند، این پژوهش با هدف تعیین تاثیر به کار گیری برنامه مراقبتی خانواده محور به تبعیت از رژیم درمانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی انجام شد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به یافته های پژوهشی و موثر بودن برنامه مراقبتی خانواده محور در بهبود تبعیت از رژیم درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی از پرستاران انتظار می رود با توانمند کردن خانواده ها در امر مراقبت نقش مهمی را در کاهش نارسایی ها و معلولیت جسمی روحی بیماران مبتلا به سکته مغزی ایفا کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار