مسؤول بازرسی و نظارت بر اصناف شهرستان فیروزكوه گفت: اجرای درست و دقیق طرح شبنم، كاهش قاچاق كالا را به دنبال خواهد داشت.

سید 'امین حسینی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به پایان یافتن ثبت صنوف مشمول طرح كدینگ كالاهای وارداتی (شبنم) در فیروزكوه و مشاركت 47 صنف در این طرح، خاطرنشان كرد: بزودی و با در اختیار قرار گرفتن برچسب های مورد نیاز و نرم افزارهای مربوطه به بازرسان این نهاد، جمع آوری تمامی كالاهای فاقد برچسب كد رهگیری كه كالای قاچاق محسوب می شوند، آغاز خواهد شد.

وی تصریح كرد: این طرح از تاریخ اول تیر ماه در استان قابلیت اجرایی دارد و حضور قاضی تعزیرات حكومتی و بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت همراه با بازرسان اصناف در گشت های مشترك آن، الزامی است.

مسؤول بازرسی اصناف فیروزكوه با اشاره به آغاز طرح تنظیم بازار در فیروزكوه، اظهار داشت: در این طرح برنج مرغوب ایرانی با قیمت كیلویی 19 هزار ریال، روغن حلبی 5/4 كیلویی با قیمت تمام شده 125 هزار ریال و گوشت گرم گوسفندی با قیمت كیلویی 150 هزار ریال بین شهروندان توزیع می شود.

وی گفت: هم اكنون توزیع برنج و روغن در پنج واحد صنفی شهرستان آغاز شده و با رفع مشكل سردخانه ها در فیروزكوه، توزیع 30 تن گوشت قرمز نیز در آینده نزدیك آغاز می شود.

حسینی افزود: در صورت رفع نشدن مشكل سردخانه های زیر صفر، توزیع گوشت قرمز گوسفندی به واحدهای خرده فروشی سپرده می شود.

وی همچنین از انجام بازرسی از هزار و 89 واحد صنفی شهرستان در خرداد ماه خبر داد و خاطرنشان كرد: 33 فقره پرونده تخلف در این راستا تشكیل شده است كه مهمترین تخلفات به ترتیب 21 مورد مربوط به عدم درج قیمت، 16 مورد گرانفروشی، 12 مورد عدم صدور صورتحساب و سه مورد كم فروشی بوده است.

مسؤول بازرسی اصناف فیروزكوه با اشاره به تشدید بازرسی ها از صنف نانوایان بخصوص پس از تغییرات قیمت نان در ماه گذشته، تصریح كرد: نانوایان ملزم به رعایت كامل دستورات بهداشتی اعم از پوشیدن روپوش، كلاه و . . . ، وزن چانه، قیمت مصوب نان و ساعات پخت می باشند.

وی تعداد واحدهای متخلف نانوایی در خرداد ماه را كه مشمول پرداخت جریمه شدند، پنج مورد عنوان نمود و افزود: با واگذار شدن اعمال جریمه های نان به این نهاد، برخلاف گذشته جریمه های سنگینی در انتظار متخفان خواهد بود./س


برچسب ها: کالا ، قاچاق ، شبنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.