معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سنگ بنای تحول درهر نظام ، آموزش و پرورش کارآمد آن است و عزت بخشیدن به نظام آموزشی و جایگاه معلم، تعلیم و تربیت با پژوهش محوری ، ابتکار و خلاقیت میسر است.

فرهاد باقرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یاسوج، افزود: مقام معظم رهبری بر ضرورت تحول بنیادی در آموزش و پرورش با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت و تدوین الگوی اسلامی –ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزشی" سند تحول" را بنیان حرکت و مبدا آغاز در این عرصه دانسته است.
  وی اظهار داشت: "سند تحول" مقدمات حرکت و یا نهضتی بزرگ ، ارزشمند و تحول زا است که  در این عرصه راهکار، برنامه‌ها، حرکت‌ها و زمان آن مشخص شده و نیازمند اجرا توسط نیروهای متعهد، دلسوز، متخصص، کارآمد می باشد و معلمین که بهترین عنصر فعال در این تحول هستند، باید خود را به سلاح ایمان ، علم و عمل تجهیز کنند.
 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، یکی از بزرگترین معضل اصلی  بر سرراه  نظام آموزش و پرورش که باعث روزمرگی در این نظام  می‌شود را موضوع حافظه گرائی و تئوری پردازی برشمرد و گفت: نظام آموزشی و علمی که تفکر محور و توام با  پژوهش، تحقیق، عمل، ابتکار، خلاقیت و در قالب فرآیند کاربردی نباشد واپس گرا و بی‌تحرک است و باید ازآن دوری جست و در آن تحول ایجاد کرد.
   باقرپور تصریح کرد: هرچند در ایجاد هر تحولی و دگرگونی مزایا و معایبی وجود خواهد داشت اما برای رسیدن به یک نظام آموزشی پویا باید نظام آموزشی فرسوده و قدیمی را کنار زد و هزینه‌های بر سراه راه این تحول را پذیرفت. /س
 

برچسب ها: یاسوج ، تحول ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.