رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت اشتغال 10 میلیون نفر در صنعت فرش دستبافت کشور وجود دارد، تاکید کرد: صنایع دستی این ظرفیت را دارد که فقر و بیکاری را از جامعه ما ریشه‌کن کند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، فتحی‌پورامروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: صنایع دستی در طول تاریخ توانسته بحث‌های اقتصادی را مدیریت کرده و رفته رفته با تغییر ماهیت به شکل فعلی درآید .

وی اضافه کرد: صنایع دستی می‌تواند سفیران فرهنگی و سیاسی کشور محسوب شود و می‌توان با ارائه این آثار در بازارهای جهانی با معرفی کشورمان نقش آن را در اقتصاد خانواده‌ها نیز افزایش داد .

فتحی‌پور عنوان کرد: صنایع دستی می‌تواند به عنوان یک نوع از مشاغل خانگی که مصوبه مجلس نیز است مورد استفاده قرار گیرد و با پرداخت تسهیلاتی جزیی اشتغال ایجاد کرده و بهره‌وری را افزایش دهد .

نماینده مردم کلیبر و هوراند با بیان اینکه صنایع دستی این ظرفیت را دارد که فقر و بیکاری را از جامعه ریشه‌کن کند، تصریح کرد: برای توسعه این بخش باید سهم صنایع دستی از درآمد یارانه‌ها مشخص شده و بر تحقق بودجه‌های تخصیص داده شده به این بخش نظارت شود .

وی اضافه کرد: صنایع دستی با اهمیت‌ترین شاخص اقتصادی آذربایجان‌شرقی کشور می‌تواند محسوب شود و باید از ظرفیت‌های آن بیشترین بهره‌برداری را به عمل آورد و همه مردم را در توسعه این بخش دخیل کرد .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 10 میلیون نفر اشتغال در زمینه فرش دستباف وجود دارد، تاکید کرد: اگر توسعه صنایع دستی کشور را پیگیری کنیم می‌توانیم سهم اشتغال فرش را به دو برابر افزایش دهیم ./س
برچسب ها: اشتغال ، فرش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.