مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان مركزي گفت: 31درصد از محكومين ندامتگاه هاي اين استان را مجرمان مواد مخدر تشكيل مي دهد.

عرب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با بيان اينكه حدود چهار هزار و 300 زنداني در ندامتگاه هاي استان مركزي تحمل حبس مي كنند، افزود: در دوماهه اول امسال 30درصد كاهش ورودي به ندامتگاه هاي استان نسبت به مدت مشابه گذشته وجود داشته است.

وی گفت : ميانگين ايجاد اشتغال براي مددجويان زنداني در ندامتگاه هاي استان ماهانه 535 فرصت شغلي است .

مددجويان شاغل زندان هاي استان در حوزه كشاورزي، صنعت، عمران و ساختمان و صنايع دستي فعاليت دارند و از طريق تفاهم نامه هايي با بخش خصوصي و دولتي افزايش بستر كاري در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در دست پيگيري است.

وي، با بيان اينكه حدود دو ونيم درصد از مددجويان زندان هاي استان مركزي زن هستند گفت: استان مركزي پس از تهران دومين زندان زنان و كانون اصلاح وتربيت دختران را با مديريت كامل بانوان راه اندازي كرده كه از لحاظ استانداردهاي فضاي فيزيكي و خدمات در كشور كم نظير است.

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان مركزي افزود: ستاد ديه استان مركزي امسال زمينه آزادي 123زنداني جرايم غيرعمد اين استان را با پرداخت 22ميليارد ريال و رضايت گرفتن 73ميليارد ريال فراهم كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.