پس از موفقیت های اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر دستگیری 20 نفر در ارتباط با ترور دانشمندان هسته ‌اي كشورمان، تحرکات کشورهای غربی برای جبران این شکست اطلاعاتی افزایش یافته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  به گفته رسانه‌های آمریکایی جيليان برنز تا پيش از تصدی اين پست، به عنوان مشاور امور ايران در دفتر طرح و برنامه ريزی سياست خارجی آمريکا در وزارت امور خارجه اين کشور فعاليت می کرد.

بر این اساس، شورای اطلاعات ملی آمريکا برای نخستین بار یک افسر اطلاعاتی را به عنوان مسوول امور ايران تعيين کرد. جيليان برنز که به این سمت منصوب شده پيش از تصدی اين پست، به عنوان مشاور امور ايران در دفتر طرح و برنامه ريزی سياست خارجی آمريکا در وزارت امور خارجه اين کشور فعاليت می کرد.



وی همچنين در سوابق خود مديريت دفتر منطقه ای آمريکا برای ايران در دوبی را بر عهده دارد که اين دفتر در سال ۲۰۰۶ توسط خود او افتتاح شد.

 اين افسر اطلاعاتی که يک دهه پيش کار خود را در دفتر خدمات خارجی وزارت امور خارجه آمريکا آغاز کرده بود همچنين به عنوان مسوول امور ميز سوريه، اردن و لهستان فعاليت کرده است.

بر اساس بيانيه شورای اطلاعات ملی آمريکا، «وظيفه مسوول امور ايران در اين شورا نظارت و هماهنگی بر گزارش ها و ارزيابی های تحليلی سازمان های اطلاعاتی آمريکا از جمله تحليل های استراتژيک درباره ايران است»

مسوول امور ايران در شورای اطلاعات ملی آمريکا همچنين موظف است تا تحليل های لازم و حساس درباره ايران را که مورد نياز تصميم گيران ارشد دولت ايالات متحده آمريکا و مقام های نظامی اين کشور است، فراهم کند.

شورای اطلاعات ملی آمريکا که در سال ۱۹۷۹ تشکيل شده است يک بخش مرکزی در ميان ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمريکا محسوب می شود که استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت اين کشور را تعيين می کند.

اين شورا به درخواست تصميم گيران ارشد در دولت آمريکا، برآوردهای اطلاعات ملی ارائه می کند که اين برآوردها بر پايه اطلاعات جمع آوری شده از نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنيتی آمريکا در مورد يک موضوع خاص است.
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، افسر ، اطلاعاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار