رییس شبكه دامپزشكی شهرستان باشت گفت: نبود كوره لاشه سوز دام های غیر قابل مصرف و آلوده در كشتارگاه این شهرستان تازه تاسیس موجب آلودگی و تهدید سلامت مردم منطقه شده است.

'موسی سجادی‌نیا'در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: شهرستان باشت دارای یك كشتارگاه دامی نیمه صنعتی می باشد كه متاسفانه فاقد كوره لاشه سوز گوشت های آلوده است .
وی گفت: روزانه 20 الی 40 راس دام سبك و سنگین در این كشتارگاه ذبیح می شود ولی متاسفانه سردخانه مورد نیاز برای نگهداری موقت لاشه دام كشتار شده نیز در این محل وجود ندارد.
رییس شبكه دامپزشكی شهرستان باشت از مسوولان شهرستان باشت خواست تا در زمینه تجهیز و استانداردسازی كشتارگاه این شهرستان اقدام كنند.
رییس شبكه دامپزشكی باشت تاكید كرد: با توجه به مأموریت و وظیفه ذاتی سازمان دامپزشكی نظارت بر بهداشت و فرآورده‌های خام دامی است اگر مسوولان كشتارگاه اصول ایمنی و بهداشتی این محیط حساس به آلودگی را رعایت نكنند از ادامه فعالیت كشتارگاه جلوگیری خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، شهرستان باشت یكی از مراكز پرورش دام و طیور و تولید فرآورده‌های خام دامی در استان كهگلویه و بویراحمد است./س

برچسب ها: کوره ، لاشه ، کشتارگاه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.