يک مقام رسمي سوري درگيري هاي اطراف منازل سازماني نيروهاي گارد رياست جمهوري سوريه در حومه شمال غرب دمشق را تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)؛ پيشتر شماري از منابع خبري  به نقل از گروه هاي مخالف سوري خبر داده بودند که درگيري هاي سنگيني از صبح امروز در اطراف منازل خانواده هاي گارد رياست جمهوري سوريه واقع در محله هاي قدسيا ، دمر و الهامه رخ داده است.

بر پايه اين گزارش ؛ سانا به نقل از اين مقام رسمي که به نام و سمتش اشاره نکرد، اعلام کرد  نيروهاي نظامي وابسته به دولت در اين درگيري ده ها تن از افراد مسلح را کشته يا زخمي کردند.

وي افزود شمار قابل توجه از تروريست هاي بازداشت شده غيرسوري هستند و در جريان اين درگيري ها اسلحه همراه آن ها از جمله مسلسل هاي تيربار، آر پي چي و اسلحه دوربين دار مصادره شد.

بر پايه اين گزارش ؛ گروه هاي مسلح پيش از اين درگيري ها در جاده قديم دمشق - بيروت و در منطقه الهامه و نيز روستاهاي حومه بستر رودخانه بردا متمرکز شده بودند.

منظور تروريست ها از تمرکز در اين مناطق تامين گذرگاه هايي به طرف مناطق زبداني و مضايا در مجاورت مرزهاي لبنان است تا بتوانند محموله قاچاق اسلحه را به اطراف دمشق برسانند.

تروريست ها هفته پيش نيز تلاش هاي مذبوحانه اي براي نفود به مرکز دمشق از سوي منطقه باغ هاي کفر سوسه و مزه واقع در حومه غربي اين شهر داشتند، اما متحمل خسارت هاي زيادي شدند، از اين جهت اين بار به طرف حومه شمال غرب دمشق رفتند تا راهي براي نفوذ به مرکز شهر دمشق تامين کنند.

مناطق حومه شمال و غرب شهر دمشق به مراکز حساس امنيتي و نهادهاي دولتي مانند ساختمان دولت، وزارت امور خارجه، و شماري از وزارتخانه و شعبه هاي امنيتي سوريه چند کيلومتري بيشتر فاصله ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار