بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران گفت:به اعتقاد من در شرايط فعلي بهترين گزينه براي پرسپوليس سر مربيگري دايي است.

خداداد عزيزي سرمربي سابق پيام مشهد در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: به نظر من بهترین گزینه در حال حاضر برای هدایت پرسپولیس علی دایی است چون راحت این ستاره ها را کنترل می کند. در این مقام این بازیکنان را می شناسد و آنها هم به خوبی علی دایی را می شناسند چون در سطح ملی با دایی کار کرده اند و دایی با این تیم می تواند موفق شود.

 وي در مورد مربيگري در پيام مشهد گفت:علي صلاحي به عنوان معاون اقتصادي باشگاه استقلال مشغول به كار شده اما آن زمان كه من با ايشان كار ميكردم و سرمربي تيمش بودم پيام مشهد وضعيت خوبي به لحاظ مالي نداشت.آن زمان تيم ما اسپانسر نداشت و پول هم نداشتيم و من نمي توانم در مورد مديريت صلاحي صحبت كنم .

وي افزود: وقتي با صلاحي آشنا شدم ، پيام مشهد در ليگ يك بود و به ليگ برتر آمدم براي تقويت مالي پيام همراه با صلاحي در جلساتي كه با استاندار خراسان بود شركت كردم و قول مساعدت مالي به ما دادند اما كمكي نشد و سقوط پيام به رده هاي پايين تر از همان موقع شروع شد والان پيام در ليگ 3 است.

وي در ادامه گفت: نمي توانم سقوط پيام را گردن صلاحي بيندازم چون هيچ پولي نبوده وقتي به ليگ برتر صعود كرديم در فرودگاه اهواز به صلاحي گفتم كه امتياز پيام را بفروشيد چون براي حضور در ليگ برتر نه پول داريم و نه اسپانسر اما گفتند كه با حفظ پيام مي خواهيم به جوانان مشهد كمك كنيم متاسفانه با تمام قول هايي كه داده بودند هيچ مساعدتي نشد و پيام مشكلات مالي زيادي داشت.

وي افزود: در آن مقطع به علت بي پولي استعفا دادم چون هيچ كمكي به تيم نمي شد و شرايط بسيار بدي داشتيم و متاسفانه چنين روزگاري براي پيام رقم خورد الان هم هيچ ارتباطي با صلاحي ندارم اما سقوط پيام تقصير او نبود.

بازيكن سابق تيم ملي اظهار داشت: صلاحي ارتباطات قوي و خوبي دارم و بحث حضور و موفق شدن او در استقلال بسيار متقاوت از پيام است چون شرايط استقلال و پيام فرق مي كند و قابل مقايسه نيست ارتباطات و كانال هاي صلاحي قوي است و فوتبال ما هم فقط كانال و لابي است اما در نهايت و با تمام كانال هايي كه مي زنند نمي دانم چرا هوا اينقدر گرم است و هيچ بادي از كانال كولر نمي آيد متاسفانه فوتبال ما با اين همه ارتباطات و لابي هايي كه دارد رشد نمي كند چون تمام ارتباطات ما داخلي است و همين جا با هم دعوا داريم و زورمان به تيم هاي ديگر در سطح آسيا نمي رسد .

وي گفت: در مورد پرسپوليس  و ستاره هايي كه جمع كرده بايد بگويم كه جمع شدن ستاره خيلي خوب است اما جمع كردن ستاره خيلي سخت است اميدوارم كسي سرمربي پرسپوليس شود كه بتواند اين ستاره ها را جمع كند نه اينكه ستاره ها سوارش شوند چون همانطور كه ستاره ها بازيكنان كليدي و امتياز آور هستند و نتايج را عوض مي كنند اگر كنترل نشوند مشكلات زيادي به وجود مي آيد.

او در ادامه گفت: فكر مي كنم در بسياري از جاهاي دنيا تيم ها كارشناس و گروه فني دارند و با نظر آنها بازيكن مي گيرند پرسپوليس  الان خيلي خوب يارگيري كرده و مشكلاتش در خط دفاع و دروازه را خيلي كم كرده و هر مربي كه بيايد و بتواند اين تيم راجمع كند مي تواند نتيجه بگيرد عدم انتخاب سرمربي براي پرسپوليس نگران كننده نيست چون بالاخره مربي براي اين تيم مي آيد و پرسپوليس بي مربي نمي ماند.

پيشكسوت فوتبال ايران اظهار داشت : رويانيان نشان داده كه مديريت خوبي دارد و اميدوارم مديريت او ادامه داشته باشد چون به نفع فوتبال است فقط اميدوارم اسم هايي كه براي هدايت پرسپولي مي آورند الكي نباشد و شخص ديگري سرمربي پرسپوليس شود الان بحث برونومتسو ، كالدرون ، ژرارد هوليه و .... مطرح است و اسم آن ها را مي آورند و ممكن است يك نفرا از داخل ايران سرمربي پرسپوليس شود مثل چندسال قبل كه 4 نفر گزينه هدايت تيم ملي بودند اما علي دايي سرمربي تيم ملي شد.

وي افزود: الان هم بحث هوليه را براي هدايت پرسپوليس مطرح كرده اند و اميدوارم يك نفر ديگر از قوطي بيرون نيايد وقتي ليست گزينه ها را اعلام مي كنند و مي گويند دنبال هوليه هستيم قيمت و كارنامه هوليه مشخص است و همه مي دانند كه مربي بزرگ و كار بلدي است.

يا اسم او را نياوريم يا توافق كنيم نه اينكه اسم هاي بزرگ را بيارويم و يك نفر ديگر را استخدام بخش دوم
کنیم مثل ابومسلم که ژان یتگانا و استویچکوف گزینه هوایتش؟ بودند اما در نهایت ناصر پورمهدی سرمربی اش شد. آقای پورمهدی قابل احترام است اما بحث بر سر مدیریت است.
 .
بازیکن سابق تیم ملی اظهار داشت: گفتم علی دایی بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است و مطمئن باشید در این رابطه رفیق بازی نکردم چون اهل رفیق بازی نیستم و نظرم این است که دایی واقعاً بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است چون متسو، کالدرون و هولیه پرسپولیس و جو فوتبال ایران را نمی شناسند و زمان می برد تا با فوتبال ما پرسپولیس و محبوبیت این تیم در فوتبال ایران آشنا شوند و در همین 3-4 ماهی که زمان می خواهند، پرسپولیس امتیازات اول فصل را از دست می دهد و کارشان مشکل می شود اما دایی این تیم را مثل کف دستش می شناسد.
وی افزود: دایی راحت می تواند این ستاره ها را کنترل کند چون خودش ستاره و بازیکن بسیار بزرگی در سطح بین المللی بوده است و هیچ کدام از این ستاره ها به دایی نخواهند رسید و به ا ندازه او در سطح بین المللی درخشش نخواهند داشت و به جاهایی که دایی رسیده، نخواهند رسید پس دایی راحت می تواند آنها را کنترل کند.
وي افزود: من نه تماسی با دایی دارم و نه رفاقتی با او دارم اما نظرم این است که دایی بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است و به راحتی می تواند این تیم را کنترل و هدایت کند چون به جز مهدی مهدوی کیا و علی کریمی کد ستاره بودند و هستند، بقیه بازیکنان پرسپولیس شاید در ایران ستاره باشند اما در سطح بین المللی ستاره نیستند و علی دایی می تواند این تیم را اداره کند.
وی افزود: آمدن دایی پس از دنیزلی برای پرسپولیس به لحاظ فنی بازگشت به عقب نیست چون دنیزلی نتیجه ای با پرسپولیس نگرفت و نتایج دایی به مراتب بهتر از دنیزلی بود.
نتایج دنیزلی با پرسپولیس خیلی ضعیف بود و وقتی می توان گفت: این اتفاق برای پرسپولیس بازگشت به عقب است که نتایج دنیزلی خوب بوده باشد.
او در ادامه گفت:‌ وقتی در نیم فصل می خواستند دنیزلی را به پرسپولیس بیاورند، گفتم که دنیزلی در گذشته با پاس تهران و پرسپولیس امتحان پس داده و نتیجه نگرفته است اما بعضی  از آقایان ناراحت شدند. الان هم می گویم آمدن علی دایی برای پرسپولیس بازگشت  به عقب نیست و دایی حتی می تواند بهتر نتیجه بگیرد.
بازیکن سابق تیم ملی اظهار داشت:‌ اسامی 101 دلال و آدم های منشوری اعلام شده و این اتفاق خیلی خوبی است اما شنیده ام که عده ای از آنها می توانند تعهد بدهند و کار کنند.
اگر قرار است تعهد بدهند، چرا اسم آنها را رسانه ای کرده اند و اگر طرف منشوری است، تعهد دادنش چیست؟
وی افزود: حاج آقا علیپور را تحسین می کنم چون با فساد و ناپاکی در فوتبال مبارزه می کند اما وقتی برای اشخاص راه فرار می گذارند، معنی نمی دهد این قضیه منشوری و دلال هم مثل سقف قرارداد است و مالیاتی که پرداخت نمی شود.
وي گفت:‌ آقایان در قرارداد بازیکنان 400 میلیون سقف را می نویسند اما قرارداد واقعی بازیکنان یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و این یعنی دزدی از مالیات چون مالیات آن 800 میلیون تومانی که در قرارداد ننوشته اند را پرداخت نمی کنند.

عزیزی در پایان گفت: افراد منشوری و دلال ها راه فرار دارند و آنها دارند کار می کنند و اینطوری مبارزه کردن هیچ فایده ای ندارد.
نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید پشت این قضیه باشند و به شدت با آنها برخورد شود اما وقتی فقط اسم بیاورند، تنها آبروی طرف را می برند و هیچ اتفاقی نمی افتد چون این افراد منشوری و دلال همچنان به کارشان ادامه می دهند./ام

برچسب ها: عزیزی ، پرسپولیس ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار