رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: اگر مشکلات هسته‌ای ما حل شود، آماده‌ایم راکتورهای تحقیقاتی صادر کنیم. الان سوخت 20 درصدی تولید می‌کنیم.

 به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور در جمع اساتيد، دانشجويان و ايرانيان مقيم قبرس، با اشاره به موضوع فرار مغزها از ايران، گفت: اين بحث در داخل كشور مطرح است و ما به اين مساله مي‌انديشيم كه آيا بايد راه را براي اين دسته از افراد باز بگذاريم يا نه، به نظر ما اين موضوع قابل بحث است و بستگي به آن دارد كه از چه منظري به آن نگاه شود. من معتقدم آن‌ها به عنوان ذخاير خارج از كشور به شمار مي‌روند.

وي با بيان اين كه ايراني‌هاي خارج از كشور يقينا با كشورشان در ارتباط هستند، گفت: آن‌ها هر چه در توان دارند در اختيار كشورشان قرار مي‌دهند.

 رييس دستگاه ديپلماسي با اشاره به موفقيت‌هاي ايران در پرتاب ماهواره و هم‌چنين موفقيت‌هاي ايران در زمينه انرژي صلح‌آميز هسته‌اي تصريح كرد: ما توانايي آن را داريم تا راكتورهاي هسته‌اي به جهان صادر كنيم و سوخت 20 درصدي توليد كنيم.

وي در ادامه افزود: آن زمان كه ما گفتيم مي‌توانيم سوخت توليد كنيم غرب سعي كرد تا مانع از تلاش ما در توليد سوخت 20 درصد شود و ما الان مي‌توانيم اين سوخت را توليد كنيم.

وی با بیان اینکه ما دوران بالندگی را طی می‌کنیم، گفت: 57 کشور اسلامی داریم، اما ایران پیشتاز در علم و تکنولوژی است. ما 3 بار ماهواره در مدار زمین قرار داده‌ایم.

وزیر خارجه کشورمان یادآور شد: اگر مشکلات هسته‌ای ما حل شود، آماده‌ایم راکتورهای تحقیقاتی صادر کنیم. الان سوخت 20 درصدی تولید می‌کنیم.

صالحی با اشاره به آینده درخشان ایران اظهار داشت: مشکلات داخلی و اختلافات سیاسی داریم، اما مشکل امروز ما خروج از اخلاق است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با اتحادیه اروپا برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: با توجه به اینکه قبرس ریاست دور‌ه‌ای 6 ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اولویت اول ما در سیاست خارجی برقراری روابط با این اتحادیه است.

صالحی افزود: برخی سوء تقاهمات بین ما به دلایلی بسیار سخیف وجود دارد که باید بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

/س2

برچسب ها: صالحی ، رآکتور ، تحقیقاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار