فراخوان بخش بين الملل جشنواره تئاتر خياباني منتشر و به تمامي مراكز معتبر تئاترها،كمپاني هاي تئاتري خارجي و دبيرخانه جشنواره هاي خارجي ارسال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛"مجيد امرايي" در گفت و گو با روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي گفت:جشنواره تئاتر خياباني مريوان در قالب چهار بخش مسابقه بين الملل، مسابقه ايران، مسابقه كودك و نوجوان و نگاه ويژه ارديبهشت ماه سال آينده در تهران برگزار مي شود.
دبير جشنواره تئاتر خياباني ايران تاكيد كرد: در اين دوره از جشنواره مريوان كه بازار بزرگ تئاتر خياباني ايران است، سه گروه كارشناس، آثار با كيفيت را براي حضور در بخش مسابقه بين الملل، مسابقه ايران و كودك و نوجوان انتخاب خواهند كرد.
وي تشريح كرد:از آن جا كه يكي از دغدغه هاي گروه هاي شهرستاني، ديده نشدن آثار به طور زنده بود قرار شد بازار بزرگ نمايش خياباني با كاركرد ارزيابي كيفي نمايش هاي خياباني برگزار شود تا بدين طريق امتياز برقراري ارتباط با مخاطب از اثر سلب نشود.
امرايي افزود: آثار به شكل زنده مورد بررسي قرار مي گيرند تا به هر كدام كه داراي شرايط حضور در جشنواره هستند در مراسم اختتاميه مجوز حضور در بخش مسابقه بزرگ تئاتر خياباني ايران داده شود.
وي عنوان كرد: همچنين در اين دوره از جشنواره تئاتر خياباني،‌ برترين آثار جشنواره تئاتر خياباني شهروند سقز و جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان نيز اجرا مي شوند.
امرايي در ادامه تصريح كرد: در بخش كارگاه آموزشي توليد تئاتر كه با حضور مدرسان و استادان ايراني و خارجي در مريوان برگزار مي شود، اثر نمايشي توليد شده و در قالب جشنواره به اجرا در مي آيد.
دبير جشنواره تئاتر خياباني ايران بيان كرد: پيش بيني مي شود كه جشنواره مريوان با ظرفيت آموزشي مورد توجه همگان قرار گيرد.
گفتني است؛هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني در بخش آزاد و عمومي مهرماه سال جاري در مريوان و بخش مسابقه بزرگ از 16 تا 21 ارديبهشت سال آينده به دبيري مجيد امرايي برگزار مي شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار