دبير شوراي نگهبان از تذکر به دو نماینده راه‌یافته به مجلس نهم در مدت کوتاه خبر داد و گفت: شورای نگهبان با دقت بر کار نمایندگان نظارت دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران  آیت‌الله احمد جنتی دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در سخناني در جمع اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان گفت:شهید بهشتی محور مبارزه با گروهک‌های نفاق بود و در این مسیر با تلاش‌های علمی خود چهره واقعی این گروه‌های نفاق را برای ملت ایران معرفی کرد.

 وي در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: برگزاری انتخابات سالم مهم‌‌ترین هدف شورای نگهبان در انتخابات بوده است.

 جنتی در ادامه با اشاره به نقش موثر و تعیین‌کننده مجلس افزود: در تايید صلاحیت نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های امنیتی، نظامی، اجرايی و نظارتي هماهنگی و همکاری خوبی با هم داشتند.

 وي با تاکید بر اینکه انتخابات نباید موجب دشمنی شود، يادآور شد: نمایندگان با ورود به مجلس نباید بین طرفداران خود و دیگران تفاوت قائل شوند. انتقام‌گیری پس از انتخابات گناه است.

 دبير شوراي نگهبان با بیان اینکه کار اين شورا تنها محدود به تايید صلاحیت افراد قبل از انتخابات نیست، اظهار كرد: اگر نمایندگان بر خلاف وظایف خود عمل كنند با آنان برخورد می‌شود.

 جنتي همچنين تصريح كرد: نقاط قوت و ضعف کارها باید مشخص شود و حتی به دفاعیات رد صلاحیت شدگان پس از تشکیل مجلس نهم نیز باید توجه شود.

 وي مجلس نهم را مجلسی سالم توصيف و ابراز امیدواري كرد که این روال تا پایان پا بر جا بماند.

 دبير شوراي نگهبان از تذکر به دو نماینده راه‌یافته به مجلس نهم در مدت کوتاه خبر داد و گفت: شورای نگهبان با دقت بر کار نمایندگان نظارت دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز تعدادی از رد صلاحیت شدندگان اعتراض دارند، افزود: انسان در معرض خطا و اشتباه است و انسان عاقل و متدین باید اشتباه خود را بر طرف کند.

/س2

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، نگهبان ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار