مرکز ملی فضای مجازی وارد کارهای اجرایی پالایش محتوای اینترنت نخواهد شد اما در این خصوص سیاست گذاری و نظارت می کند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر اخوان بهابادی، صبح امروز 6 تیر ماه در اولین نشست خبری شورای عالی فضای مجازی در خصوص اولین برنامه این شورا گفت: مرکز ملی فضای مجازی مطالعه و رصد وضعیت فعلی دستگاه های فعال در کشور را در برنامه خود قرار داده و هر هفته به یکی از مجموعه های فعال فضای مجازی سرزده و نیازمندی های آن حوزه را بررسی خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: گام بعدی بحث تقسیم مسئولیت بین دستگاه های کشور است و باید به شدت از موازی کاری این نهاد ها پرهیز کرد.
 
اخوان بهابادی تصریح کرد: برای هر فعالیت در فضای مجازی باید فقط یک نظام پروانه صادر شود که این از اصلی ترین وظایف مرکز ملی فضای مجازی است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: شورای عالی در سطح مستقیم بر فیلترینگ و پالایش محتوای اینترنت در ایران نظارت نخواهد کرد بلکه این مسئولیت به بازویی به عنوان مرکز ملی فضای مجازی واگذار می شود.
 
وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی خود را درگیر کارهای اجرایی فیلترینگ نکرده و تنها بر این بخش نظارت خواهد داشت.
 
اخوان بهابادی با اشاره به سیاست گذاری شورای عالی فضای مجازی در خصوص فیلترینگ اینترنت گفت: به نظر ما همه خانواده های ایران مسلمان هستند و دغدغه های فرهنگی داشته و می توانند بخش عمده پالایش محتوای اینترنت در کشور را خود عهده دار شوند.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی به بودجه نیاز نداشته و به مرکز ملی فضای مجازی نیز هنوز بودجه ای تعلق نگرفته است که قرار است با هماهنگی رهبر معظم انقلاب تا دو هفته آینده مبلغی به این مرکز اختصاص داده شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار