چهره زشت رژيم صهيونيستي و نگاه روشنفكرانه غربي را در "انتفاضه شعبانيه" به همراه 144 عكس انتشار نيافته به رشته تحرير درآوردم.

صفاءالدين تبرائيان،نويسنده كتاب "انتفاضه شعبانيه" با اشاره به موضوع اين كتاب،در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت:‌ 2 سال بعد از برقراري آتش بس ميان ايران و عراق صدام حماقت بزرگ ديگري كرد و خواست به كويت حمله كند و توانست ظرف مدت 3 سال "كويت" را اشغال كند.
وي ادامه داد:دوست و دشمن صدام،از او خواستند و خواهش كردند كه به اشغال كويت پايان دهند.
وي تصريح كرد:پس از آن 33 كشور در پوشش نيروهاي ائتلاف و با هدايت آمريكا  به خاك عراق حمله كردند و موفق شدند بعد از 7 ماه ، كويت را آزاد كنند.
تبرائيان اظهارداشت: 38 روز عراق بمباران شد و نبرد زميني ، 4 روز طول كشيد و در كمتر از 100 ساعت "صدام" تسليم شد.
وي افزود:زمان عقب‌نشيني نظاميان عراق به خاك خود،مردم اين كشور فرصت خوبي براي شورش ديدند و جرقه‌ي آن در شهر بصره كليد خورد و از 18 استان عراق، 14 استان به دست قيامگران و مردم انقلابي افتاد.
اين نويسنده، ادامه داد:قيام از شهرهاي بصره و بسياري ديگر آغاز شد تا به فرات مياني رسيد و همه اين اتفاقات در نيمه شعبان رخ داد كه من اسم كتاب خود را "انتفاضه شعبانيه" گذاشتم.
وي با اشاره به دغدغه خود براي نوشتن اين كتاب،اظهار داشت:به رغم گذشت بيش از 2 دهه از اين وقايع، متاسفانه تاكنون يك كتابچه،حتي به زبان فارسي يا عربي از سوي نويسندگان ايران و عراق به چاپ نرسيده بود و اينها انگيزه‌اي شد تا من نگارش اين تحولات را در دست بگيرم.
وي در ادامه گفت:حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ حمام حمودي،رئيس كميسيون سياست خارجي پارلمان عراق گفتند، كه اين كتاب براي اولين بار چاپ شده و خوشحالم از اينكه يك  ايراني براي آن تلاش كرده است.
وي درخصوص نگاه زشت رژيم صهيونيست، افزود: چهره زشت رژيم صهيونيستي و نگاه روشنفكران غربي را در "انتفاضه شعبانيه" به رشته تحرير درآورده ام.
تبرائيان با بيان اين مطلب كه كتاب در حدود 800 صفحه است،تصريح كرد:در اين كتاب براي اولين بار 185 عكس و 40 سند ارائه شده و بسياري از عكس‌هايي كه حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسين (ع) را بمباران كردند را در اين كتاب شاهديم.
وي با اشاره به 9 فصل اين كتاب و نقش "مجاهدين خلق" در سركوب "انتفاضه"، تصريح كرد: در فصل آخر‌" انتفاضه شعبانيه" اسامي 144 نفر از فرمانده‌هاي ارشد مجاهدين خلق در سركوب انتفاضه آورده شده و آنها نام اين سركوب را "مرواريد " گذاشتند.
گفتني است؛كتاب "انتفاضه شعبانيه" در روز ولادت امام حسين (ع) رونمايي شد و مركز اسناد انقلاب اسلامي آن را به چاپ رسانده است./ه

برچسب ها: انتفاضه ، شعبانیه ، چهره ، زشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
با سلام بنده یکی از کسانی میباشم که در سال 1369 در کربلا بودم و مدت یک ماه با انقلابیون عراقی بر علیه صدام جنگیدیم و جالبش اینه که تصویرم تو فیلم هست و البته به طور معجزه آسایی نجات پیدا کردم و بچه زنجان هستم

http://www.aparat.com/v/fmTUv
آخرین اخبار