تعلل عمدی مسئولان وزارت بهداشت در عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری قابل تامل است.

شمس الدین شمس عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بعد از گذشت 5 سال قانون ارتقاء بهره وری که یک قانون تاثیرگذار بوده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
 
وی تعلل عمدی برخی از مسئولان را دلیل اجرا نشدن این قانون برشمرد و گفت: به صراحت می توان گفت تعلل برخی از مسئولان به خصوص مسئولان وزارت بهداشت عمدی است و منافات داشتن این قانون با منافع گروهی باعث طولانی شدن پروسه اجرای این قانون می شود.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه یافتن این تعلل ها مجبور به بازکردن موضوع  و توضیح کامل دلیل اجرا نشدن قانون تصریح کرد: عده ای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تضاد منافع خود می دانند به طوری که مثلاً برنامه هیئت امنایي شدن بیمارستانها به دلیل منافع گروه خاص پزشکان سریعاً به اجرا درآمد.
 
شمس اظهار داشت: در قانون تعرفه گذاری پرستاران در درآمد های بیمارستان به طور واقعی سهیم می شوند و این موضوع به نفع پزشکان نیست چون مقداری از درآمد به سمت جامعه پرستاری سرازیر می شود.
 
وی با اشاره به موافقت مسئولان بالا دست افزود: ممکن است برخي معاونین از اجرای قانون رضایت داشته باشند و دستور اجرای آن صادر شود اما پیگیری اجرا به عهده مسئولان دیگر وزارتخانه است که تعلل می کنند.
 
شمس با بیان اینکه انتخاب 3 بیمارستان برای اجرای پايلوت این قانون منطقی نیست گفت: مبنای انتخاب این بیمارستانها منطقی نیست و علت انتخاب بیمارستانهایی که درآمد کافی ندارند سوال برانگیز است. به طوری که در این طرح بیمارستانهای تخصصی کودکان و روان پزشکی برای اجراي پايلوت انتخاب شده است که نسبت به بیمارستان های تخصصی مثل قلب و عمومي از درآمد کمتری برخوردار است و این موضوع نیز تامل برانگیز است.
 
گفتنی است، مسئولان باید این قانون را اجرا کنند در غیر این صورت جامعه پرستاری را از دست می دهند و اگر جامعه پرستاری خدمات مناسب ارائه ندهد مردم ضربه می خورند و رضایت مندی کاهش می یابد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار