دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه شيراز گفت: درك صحيح دانشجويان از بيانات مقام معظم رهبري در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، مؤثر است.

مهدي شهيري دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه شيراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشجويان بايد اصول و مبناي بيانات مقام معظم رهبري را در برقراري كرسي ها به عنوان اصل قرار دهند تا بتوانند در ريشه يابي مشكلات جامعه نقش بسزايي داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات موجود در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي خاطر نشان كرد: پرداختن به مسائل شكلي و ظاهري جامعه در ميان دانشجويان، ارائه تفكر خاص دانشجو در برگزاري مناظره ها و عدم پاسخگويي صحيح در اجراي اين طرح ازسوي مسئولين از نقايص اجراي اصول كلي كرسي ها در دانشگاه ها است.

اين فعال دانشجويي، زمينه بروز مشكلات برگزاري كرسي هاي آزاد نديشي در دانشگاه ها را حوادث فتنه 88 دانست و يادآور شد: فضاي دانشگاه با پرداختن به مسائل شكلي- حزبي بعد از حوادث فتنه 88 از سوي دانشجويان، آنها را ازاهداف اصلي كرسي ها دور كرد.

شهيري هدف اصلي از كرسي هاي آزاد انديشي را طبق بيانات مقام معظم رهبري اينگونه عنوان كرد: به چالش كشيده شدن اعتقادات متفاوت از افراد مختلف كه بتوان تفكر برتر را در رسيدن به اهداف در اين ميان جست.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه شيراز با اشاره به كرسي هاي برگزار شده در اوايل انقلاب تصريح كرد: به عنوان مثال مناظره‌هاي شهيدان بهشتي و مطهري در آن زمان بر سرِ بازي هاي سياسي نبود بلكه بحث مسائل اعتقادي مطرح بود، برعكس آنچه كه امروزه در ميان دانشجويان شاهد هستيم.

وي يكي از راهكارهاي رسيدن به اهداف اصلي در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي را عملكرد دانشجويان ذكر كرد و تاكيد كرد: بايد در اين راستا با تلاش دانشجويان به فضاي اوايل انقلاب برگرديم و تمام بازي هاي سياسي را كنار بگذاريم تا بتوانيم ريشه مشكلات جامعه را پيدا كنيم و همچنين ارتباط و تفاهم مسئولين دانشگاه با دانشجويان راهكار مناسب ديگري در اين زمينه است.

وي تدوين آيين نامه داخلي دانشگاه ها را راهكار مناسبي ندانست و بيان داشت: به دليل عدم پايبندي به آيين نامه از سوي دانشجويان، آنها بايد با اعتقادات و باورهاي دروني خود و درك صحيح از اصول و مباني، فرمايشات رهبر را در اين راستا به منصه ظهور برسانند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار